Bobine Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Har 4 dager til termin, og blir ikke klok på leiet til ungen. Jm var heller ikke helt sikker forrige uke. Siste uka har hikkinga (det lille som har vært) ikke vært ned i bekkenet, heller ikke oppunder ribbeina, men et litt ubestemmelig sted midt i. Skal til kontroll i morgen så jeg får jo forsåvidt svar da, men er det bare i tvilstilfeller eller mistanke om sete/tverrleie at man får ul? Er det noe vits å ta ul når ikke noe (hode, sete) er festa? Det er jo ingen garanti for at hun ligger sånn når fødselen starter, eller..? Noen med erfaring på dette?
Nætte;mortil2 Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 De sjekket ikke meg og leiet på min førstefødte, enda jeg ba om at de måtte sjekke mer, så hvis du er i tvil selv så stå på og krev en UL eller en sjekk som tilsvarer at de skal finne leiet.. Hos meg ble seteleie da oppdaget under fødsel, noe som gjør at ting blir litt annerledes. Så ikke gi deg hvis du lurer.
mai mammaen til to Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 jeg skal til jordmor i morgen. er i uke 38 nå... for to uker siden lå han med rumpen ned... hun sa at om han ikke var snudd i morgen måtte jeg på sykehuset på kontroll.. der skulle de ta UL og sjekke bekkenet mitt osv... jeg håper min har snudd seg til i morgen. men tviler for jeg kjenner sparkene på samme sted som før.. midt i magen.. litt høyt oppe
Bobine Skrevet 14. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2008 Jeg tror egentlig hun er på tvers om dagen, for jeg tisser like mye som før jeg ble gravid når jeg først tisser, så det er ikke noe press på blæra i alle fall. Ikke har jeg det voldsomme presset mot mellomgulvet som var forrige uke heller. Også kjennes det ut som det er noen smådeler som sparker/dytter på bekkenet til stadighet. Men det er i alle fall ikke noen stor kroppsdel nedover der. Hele forrige uka var rompa ned. Men så har hun den irriterende vanen å legge seg rette veien når jeg er på kontroll da.. Er førstegangs, så det er litt greit å vite hvor mye press jeg skal legge på for å få "viljen min" igjennom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå