jente08&jente2010<3 Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 da jeg starter dagen, rydder jeg opp på soverommet etter natten, før linnea får mat, og morgenstell. så leker jeg med henne, og da hun sover 3 timer i vogna, vasker jeg klær, setter på oppvaskmaskina, vasker gulv, rydder rundt papegøya, tørker støv og forbreder litt av middagen. skreller poteter osv. rydder der jeg ser det trengs. så har jeg middagen klar til sambo kommer hjem, og så rydder jeg opp etterpå, tar meg av linnea, og da hun legger seg 21.00, rydder jeg igjen, altså av det som er blitt rota ut, og brukt. fant ut det igår at jeg sjeldent setter meg ned igjen foran tv før klokka er bortimot 21.45! er dette mye i forhold til andre? jeg har nok litt støv på hjernen. men ei venninne syns jeg gjorde altfor mye. men har da ikke inntrykk av dette selv. er det sånn hjemme hos dere?
Makka Pakka Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Hehe, du er nok atskillig flinkere enn meg. I dag f.eks: Står opp kl 0530 med den eldste (1 time tidligere enn vanlig, sukk), ga henne frokost. 0600 våknet den yngste. Han ble stelt og fikk frokost. Så fikk eldstemann en liten vask, nyh bleie og nye klær. Lekte og kose med ungene til kl 0930. Da hadde den yngste sovet litt i mellomtiden. Så ryddet jeg i en time: vanlig rydding, brettet klær, ryddet kjøkkenet og satt på en klesvask. LAget varm lunsj til meg og ungene. Rett før kl 12 sov begge ungene og jeg slang bena på bordet og de sover enda. SÅ her sitter jeg.. he he:) Resten av dagen: vasker litt mer klær, lage middag, vaske opp, stelle ungene og leke med de. Her er det litt rotete, ikke rent i hver krok men vi trives. Det må være ryddig og rent nok til at vi trives, men er flink til å slappe av og la det flyte litt også.
Twintipp og himmelblå Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Jeg rydder jevnt og trutt... Ellers er jeg kona til Skippern, tar noen hausa jafs nå og da! *he he* Ikke på langt nær så flink som du med andre ord:o)
hm hm Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Jeg var akkurat som deg med førstemann, nå har jeg to og det går ikke an lenger:) Har nok senket kravene betraktelig, men prioriterer ALLTID en trilletur etter lunsj hvis det er fint vær:)
unnl Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Er i jobb jeg da, ikke permisjon. Men: står opp 6:30 om morgenen, så får jeg tid til å ordne med en klesvask før jeg drar (hvis jeg er heldig), ordner meg selv, jenta, og kommer oss i vei. Kommer hjem fra jobb/barnehage i 4tia, og da går det i ett frem til hun skal legge seg kl. 8. Rydding, vasking, klær... osv osv... og så leser jeg/tegner litt/spiller sammen med jenta mi. Så når hun legger seg, tar jeg en runde med klær igjen, vasker over kjøkkenbenk, kjøkkenbord, salongbord osv. I 20:30-tida, setter jeg med ned og slapper av foran tv'n. Henger opp den siste klesvasken før jeg legger meg i 23:00-tida. Som oftest forskyves denne rytmen av fritidsaktiviteter, golvvask på fredager, møter osv osv. Så lørdagen går med til rydding/klesvask, men, tar meg alltid tid til å være ute med jenta mi i helgene, da får heller skittentøyskurven overfylles;) Søndagen er jeg som oftest i rute med husarbeidet igjen;) Holder ikke hviledagen hellig her i huset nei:P Så: jeg gjør egentlig husarbeid konstant,men kunne hele tiden tenkt meg å gjort mer...
Eve Dallas Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Ugh!! Timer?!! Jeg bruker ikke flere timer på husarbeid hver dag, kansje en halvtime? Jeg støvsuger hver dag fordi jeg har hund og to katter. Vasker kansje en maskin med klær, inn og ut av oppvaskmasinen. Ikke noe mer sånn til dagen.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Jeg bruker ikke flere timer daglig jeg heller. Kanskje en time her en dag og en time en annen dag. Husarbeid er ikke prioritert her.
celodi Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Holder ikke på flere timer hver dag jeg heller..Vasker som regel 1 maskin med klær,oppvaskmaskin (så og si hver dag) Bretter klær og legger de på plass,rydder rommer til ungene,tørker over bordet og støvsuger nesten hver dag..Så har jeg husarbeiddag hver tors,der ALT blir tatt skikkelig..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Litt her og der hele dagen føles det som. Men likevel maks en time hver dag, inkludert støvsuging annenhver dag. Kansje noe mer de dagene jeg tørker støv og vasker gulv, men ikke mer enn 1,5 timer uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå