Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veiet det samme nå kjempe lenge. Sikkert 2- 3 uker. Liten jente stopper liksom på 5720 som hun veiet idag. Og det samme for 3 uker siden??? Hva gjør jeg? Kjøpt middags glass nå. Et fra 4 mnd og et fra 6 mnd. Dette var helsesøster som sa jeg skulle gjøre. Også kjøpt grøt fra 6 mnd. Hun drikker alt mellom 90- 160 pr måltid. Ikke glad i grøt. Var det helt til å begynne med....sukk. Er det noen her som er , eller har vært i samme situasjon? Hva isåfall gjorde dere? Uff.....Håper noen kan hjelpe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vært i samme situasjon selv. Stoppet opp flere ganger. Går veldig i rykk og napp. Han har alltid ligget nederst på kurven, men har veldig god allmenntilstand. Hvordan var vektoppgangen hennes før disse siste ukene? Har hun gulpet mer eller har løs avføring? Ammer du eller gir du MME?

Skrevet

Hei, før de ukene har det vært sånn passe.En periode måtte jeg amme annenhver time for at hun skulle legge på seg.Syns ikke hun har gulpet noe mer, ikke noe hard avføring heller.Jeg gir for det meste mme.Ammer litt om natten ennå. Nå spiste hun masse middag for første gang. Hipp sin 6 mnd glass. Det likte hun. men drakk bare 80ml. melk nå. fikk vel tilsammen 10 ts med middag

Skrevet

Noen barn trenger rett og slett litt tid for å komme i gang med vekten. Noen legger ikke skikkelig på seg før de får grøt. Håper det ordner seg nå som Hipp har falt i smak.

Jeg fikk også beskjed om å amme annenhver time, til slutt hver time for at barnet skulle gå fortere opp i vekt. Resultatet var at produksjonen gikk ned fordi jeg ble så tom for energi.

Be om en legetime hvis det ikke blir bedre. Helsesøstrene vet ikke alltid best, og de er ofte for trege med å henvise til lege, det vet jeg alt om.

Lykke til! Håper det ordner seg. :)

Skrevet

Skal til lege på onsdag. Forsøker å finne noe på nettet om dette,men finner ikke noe.

Skrevet

Helsestasjonen er veldig vektfiksert synes jeg. Man skal jo selvsagt følge med på hvordan de små vokser, men ikke bare fokusere på tabeller bestandig heller. Det kan jo tenkes at du rett og slett har ei spinkel og nett lita jente som er frisk som en fisk, men ikke blant de største?

Skrevet

Vi hadde det samme rundt 5-6 mnd med vår jente. Helsesøster sa at alt hun trenger er en god porsjon grøt, legen nevnte muligheten for asymptomatsk urinveisinfeksjon. Denne gir ingen andre symptomer enn at de slutter å legge på seg. Fastlegen min mente helsestasjonslegen var helt tullete og forsikret meg om at babyer vokser i rykk og napp. (Uansett er det lett å sjekke urinveisinfeksjon med en urinprøve og en CRP)

Fra å bare ha øvd litt med grøt en gang om dagen før veiingen pøste vi på med grøt etter helsesøsters anbefaling, 3 ganger om dagen pluss middagsglass om ettermiddagen og frukt innimellom. Vi fortsatte å veie hver uke etter det, og etter en måned var vi tilbake hos helsestasjonslegen som ikke gadd å sjekke ut dette med urinveisinfeksjonen nøyere, siden hun da hadde lagt fint på seg den siste måneden pga all grøten.

Jeg følger litt nøyere med på vekten nå enn jeg gjorde, og hun har jo ikke blitt noen stor jente, men etter at hun sank 2 kurver på vektskjemaet har hun etter det fulgt sin "nye" kurve fint.

Jeg skjønner godt at du er bekymret, men forsøk å ta helsesøsters råd om mer mat på alvor og gå innom helsestasjonen for veiing en gang i uken så du ser om det hjelper, før du stresser for mye. Hjelper det ikke på noen uker bør du kanskje ta kontakt med helsestasjonen igjen.

Jeg har stor tillit til fastlegen min som er en erfaren lege og mor, og da hun sa til meg at en midlertidig utflating av vekten er helt vanlig og ikke noe å bekymre seg for (så lenge den begynner å stige igjen etterhvert), ble jeg veldig rolig, selv om jeg ikke roet meg helt før jeg så vekten gå oppover.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...