Gå til innhold

Kan jeg få fars 6 uker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer driver selvstendig, har ansvar for flere firma og kan rett og slett ikke la være å jobbe i 6 uker. Han må være tilgjengelig og må jobbe ellers blir det bare tull og ikke tjener han penger da heller.

Kan jeg få permisjonen hans da, eller blir disse ukene borte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dere mister disse ukene da. Det er vel kun hvis far ikke er i stand til å ta seg av barnet av helsemessige årsaker at disse seks ukene blir overført til mor? Du kan jo snakke med NAV for å få hele historien, jeg er på langt nær noen ekspert. ;) Husk at det går jo an å ta ut permisjonen over lengre tid, da - han kan f.eks. ta ut en dag i uka. Det kan kanskje bli lettere i hans arbeidssituasjon? Ikke greit det der med å være selvstendig næringsdrivende - alt er liksom lagt opp til at man skal være lønnsmottager. :S

Skrevet

de blir borte. du kan ikke ta hans 6uker

Skrevet

Sok paa NAV om aa faa overta , men vaere forberedt paa at det ikke gaar.

Det ser faktisk ut til aa vaeriere fra tygdekontor til trygdekontor...

Skrevet

Selvstendig næringsdrivende er dessverre ikke god nok grunn.

Skrevet

Dersom du har jobbet mindre enn 50% gjelder ikke fedrekvoten, og du kan ta ut disse ukene. Om du har jobbet mer enn 50% er det nok vanskeligere.

Ser at andre her foreslår at han tar ut gradert permisjon, det er ikke en løsning det da? Han trenger jo ikke ta en hel dag i uka heller, men fordele de 30 dagene utover 3 år. Jeg antar at han tar seg ferie en gang i blant? Da kan han jo ta permisjon i stedet for ferie, så får han lønn også (det er visst forresten nye regler for selvstendig næringsdrivende fra 1.juli tror jeg). Jeg tror du bør ringe til nav og spørre. Be evt om et møte om det er flere ting du lurer på, det gjorde jeg, og det var veldig greit.

Skrevet

Takk for svar alle sammen:) jeg får ta meg en tur å snakke litt med nav. Det ordner seg vel.....:)

Skrevet

du kan få de overført bare om far er sykmeldt, men hør med nav for sikkerhets skyld.

jeg fikk overført til meg da far ble syk for 6 år siden med vår første.

Skrevet

Min mann er også selstendig. I følge reglene som er nå har han ikke råd til 6 uker perm. Men vi snakket med NAV nettopp, og de var sikre på at de nye reglene trer i kraft fra 1.juli, dvs at pappa'n da får pemisjon på lik linje som arb.takere.

Så vi får håpe! :)

Skrevet

Min mann er selvstendig næringsdrivende, men det hjelper ikke når det gjelder fedrekvoten. Har til og med søkt NAV om å få den overført til meg, men den gang ei. Har blitt blankt avvist hver gang. Desverre. Fedrekvoten har han vært nødt til å tatt, med alle de problemene det har medført med tanke på bedriften hans....

Skrevet

ukene faller bort dersom far ikke bruker de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...