Gå til innhold

Noen andre som skal på svangerskapskurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått telefon fra jordmor idag og at vi har fått plass på svangerskapskurs 7mai;) gleder meg veldig;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei takk.. fikk brev i posten. Men sånt gidder jeg ikke sløse bort tid på.

Skrevet

Vi har tenkt på det, men vet ikke om eg vil sitte i ring og puste eller se film om fødssel... hvis det er sånn det fåregår da... men er kanskje lurt? må bestemme meg snart

Skrevet

Nei,gidder ikke det jeg heller!!

Føler ikke at jeg kunne vært i et rom med mange andre å "øve" meg til fødselen.Døds flaut!!!

Skrevet

Jeg skal ikke på kurs nå, men var det med førstemann. Det var veldig greit, ingen pusting eller "artige" filmer, bare samtaler om hva vi kunne forvente av fødsel og barseltid, hvilke tegn vi skulle se etter, viktigheten av å ta vare p parforholdet o.l. Innholdet er sikkert forskjellig fra sted til sted, men tror det er vanlig med et besøk på føden, noe som kan være veldig greit. Det beste var at vi blei en gjeng som også møttes etter fødselen (alle førstegangs, ca samme bydel). Trilleturer, kafebesøk, hjemmebesøk ol.

Skrevet

samme jeg har hørt, ingen pusting eller noe sånt. Men her er det noen dårlige filmer. og som du ellers sier.

Barselgrupper blir satt opp på føden her da...

Skrevet

Det var både barselgrupper ( iregi av helsestasjonen) og svangerskapsgrupper. Det at vi i svangerskapskurset fortsatte å møtes, var helt uformelt.

Skrevet

vi fikk godt utbytte av svangerskapskurs. ble kjent med flere som skal ha i samme tid som oss, og vi kommer til å treffes mye etter fødsel!

var veldig kjekt og betryggende å få omvisning på føden. fedrene fikk prøve lystgass og alle ble positivt overrasket over hvor "hjemmekoselig" d var på føden.

fikk sett et par filmer om amming og barseltid, men syntes ikke d var noe flaut.

vi satt IKKE i ring og øvde på fødestillinger eller noe i den duren........

Skrevet

Vi er og med på svangerskapskurs. Veldig bra, synes vi:)

Skrevet

Vi skal ikke.

Hadde meldt oss på, fått plass og alt, men jeg lå innlagt på sykehuset da kurset var. Synes det er kjempedumt at vi ikke får gått på et slik kurs..

Skrevet

Nei her blir det å hold seg til virkligheten, og den er det ikke mye av på svangrskapskurs. Ikke for å ta fra deg gleden, men de pynter veldig på hva vi skla gjnnom,.Klart det må man kan ikke skremme gravide helt heller. Men vil bare du skal fokuere på at det ikke trenger bli slik de sier. Jeg var opphengt i pusting, og at man åpner seg 1 cm i timen. Hadde det vært tilfellet skull jeg hatt en åpning på 52 cm. Likedan er ofte de 2 første ukene ikke så rosenrød som mange tror. Bare vær forbredt. Det er ikke noe galt med deg når tårene renner, og du føler det helt for j... Det går over og er normalt. Og til syvende og sist. Så vært det for en ting de ikke lyver om på kurset er at det er helt hærlig og bli mamma.

Skrevet

Vi er nylig ferdig med vårt sv.skapskurs. Jeg var også skeptisk til denne pustinga og pesinga... men det var ikke sånn i det hele tatt. Sambo var fornøyd han også.. Vi fikk masse info, treffe andre som er i samme situasjon som oss.. Fikk pratet med familieterapaut, jordmor, helsesøster... Og fikk hjelp og tips fra de andre..

Så vi følte at vi fikk mye ut av kurset vi var på. Det varte i 3 timer 1 gang i uka (i 3 uker).

Jeg fikk aldri tilbudet om sånt kurs med første barnet, og angrer ikke at vi var med på det nå...

Ønsker alle lykke til med sine kurs..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...