Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 hvilken olje gir dere og hvor mye? gutten vår sliter med hard avföring, bäsjer hver 3-4 dag men det kommer liksom hele dagen, 4-5 ganger i löpet av dagen, små harde klumper.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Hei:) Jeg bruker kun litt olivenolje i maten noen ganger da det gir fine kalorier til barnet. Ellers tar jeg i malt i melken da det gjør susen for magen/avføringen. Er det virkelig ille, så gir jeg han sviskepure fra småfolk 4mnd. Genialt! Men, da jeg bruker malt regelmessig, så får han sjelden problemer med magen. Har du prøvd det? Anbefales:) De gangene har har hatt avf slik du beskriver, så har jeg rett og slett "tatt tempen" på han for å så stimulert han litt og da løsner alt:) Men, da dette er snakk om "langvarige løsninger", så vil du ikke angre på bruk av malt:)
ulydia Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Eg ammar for det meste da, men gir velling om kvelden med 1 ts rapsolje i flaska og smaksporsjon grøt på morgonen med bittelitt malt oppi. Funker veldig bra her i alle fall - snella har til nå ikkje hatt hard mage (men det kan jo også ha samanheng med morsmelka). Olivenolje funker sikkert det også, men det har jo ganske utprega smak da. Rapsolje, sojaolje, maisolje er meir nøytrale (for dei med kresne barn).
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Olivenolje tilsetter jeg kun for kaloriene sin skyld og siden du ammer, så tviler jeg på at du kan ha særlig store problemer med hard mage? Dere er nesten "fritatt" det problemet har jeg hørt:) Rapsolje er nok bra for den "kresne", ja om en skal ta hensyn til hva som smaker hva:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå