Gå til innhold

Dere i uke 39-40. Se her:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver på med siste store innlevering som har den største innvirkningen på min felles karakter. Å dermed har jeg laget noen spørsmål som jeg håper dere kanskje kan svare på for meg:) Ett lite intervju.

Om dere ikke vil svare "offentlig" kan dere gjerne sende svarene på PM til meg:)

Dette hadde vært kjempe hvis dere kunne gjort.

Spørsmål.

1. Hvor gammel er du?

2. Er det ditt første graviditet?

3. Hvordan er da følelsen i forhold til dette barnet? Eks. skummel, glede.

4. Har du noen sykdommer som gjorde ditt svangerskap ekstra tungt eller vanskeli?

5. Fikk du noen sykdommer under svangerskapet som du måtte gå på noe motvirkende medikamenter?

6. Hvilke innvirkning fikk graviditeten på din livsstil? Eks. kosthold, røyk, alkohol, trening.

7. Hvordan er din mann i forholdet til ditt svangerskap?

8. Når begynte dere å handle til den lille eller arvet dere?

9. Har du noe du ellers kunne fortelle som har betydning for graviditeten? Eks. hus, bil, innkjøp, samliv.

10. Hva tenker dere nå helt på slutten? Eks. fødselen, kjønnet, osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørsmål.

1. 27 år.

2. Ja

3. Har masse kjærlighet for bebisen allerede. Masse forventninger.

4. Bekkenløsning

5. Nei

6. Har ikke drukket alkohol i graviditeten. Jeg drakk ca et par ganger i måneden før det. Jeg trener egentlig masse, men pga BL kunne jeg ikke det:(

7. Han gleder seg masse. Han er veldig klar for å få bebisen.

8. Begynte å handle etter 6 måned. Har handlet mest på slutten nå. Arvet en del tøy.

9. Studerte Fysioterapi i utlandet. Måtte slutte med dette når jeg ble gravid grunnet BL.

10. Er så spennende å gå å vente på at noe skal skje. hvor nærmere termin dag kommer hvor roligere blir jeg:) 4 dager igjen..

Skrevet

er 41 veker i dag, men svarer likevel...

1 30

2 nei, 3.

3 glede, men tenker det blir slitsamt

4 nei

5 nei

6 kutta røyk og alkohol, samt enkelte matvarer

7 avventende, og litt interessert

8 har det meste fra før. Handla litt klær i 3.tri

9

10 Vi tar det som det kjem. Har lest om smertelindring, og snakka sammen om fødselen.

Skrevet

Tusen takk:)

Skrevet

er i uke 39+3

1, 27 (28 i juli)

2. 3

3. forventning,glede

4. bekkenløsning

5. Nei

6. Kutta røyk og alkohol,vært fryktelig lite trening pga av bl-

7. Utrolig omsorgsfull og omtenksom

8. Begynnte å handle inn da jeg var ca 5 mnd. Hadde kvitta meg med alt utenom vogn etter de andre 2, så måtte starte på scratch.

9. Jeg skal føde i England, så det blir veldig nytt for meg. Litt skremmende...

10.Vi vet hva det bli, så det er vi glad for. Skal inn til planlagt ks i morgen pga av seteleie.

Skrevet

1. 26

2. ja

3. velkomment, gleder meg noe vanvittig både til fødselen og etterpå, er ikke redd i det hele tatt (kanskje for lite?)

4. astma, men har ikke merket spesielt mye til det

5. nei

6. lite, nesten ingen alkohol før, så det var ikke noen overgang egenlig, prøvde å spise litt sunnere, vet ikke om det gikk... var veldig flink i begynnelsen

7. har gleder seg veldig, er nesten mer opphengt i alt mulig enn meg, veldig interessert og spent

8. begynte vel å handle rundt uke 25. har så og si ingen å arve etter, så blir mye nytt

9. er gift, har hus, vært sammen i 5 år, funket på 1 forsøk

10. gleder meg noe veldig til fødselen, er kjempespent, er veldig forvirret når det gjelder kjønn. er vel det jeg tenker mest på. betyr ingenting så lenge barnet er friskt, men tenker veldig mye på kjønn. er vel fordi det er det første som er "konkret" etterpå. det første vi får vite om den lille liksom. tenker ellers på hvordan fødselen vil starte. kjenner mye etter om jeg kjenner noe eller ikke...

Skrevet

Uke 41+0 i dag

1. 28 år

2. 2. gangs

3. spent og glede, litt nervøs for evt søskensjalusi

4. nei

5. bihulebetennelse, pennicilin

6. Kutta alkohol, ellers fulgt matportalens råd for gravide, røyker ikke og trente som før så lenge det gikk.

7. han er litt redebygger/jeger: jobber overtid for at vi skal kunne ha det litt bedre med redusert lønn i permisjonstid og puser opp hjemmet for at alt skal være klart når mini kommer. Gleder seg mer nå mot slutten, når det nærmer seg og er litt mer reelt.

8. Handla litt nytt, litt brukt og har arva mye klær. Lånt noe utstyr.

9. Ikke noen spesiell endring

10. håper det faktisk blir jente,eller så sliter vi litt med klærne...ser frem mot fødselen, har ikke prøvd det før (første var planlagt KS pga sete). Gleder meg til å møte det nye mnnesket og se hvordan hun ser ut.

Skrevet

1. 21 år

2. Ja

3. Glede, frykt, spenning, ekstase, skummelt, alt på en gang:)

4. Nei, hatt bekkenløsning som har holdt seg stabilt

5. Kvalme bare

6. Ikke vært ute å drukket. Jobber som instruktør og PT og har trent litt mindre, gått fra ca 15 t trening i uka til 5 timer trening. trener fremdeles ordentlig med styrke og kondisjon.

7. overlykkelig og spent

8. rundt uke 20, sånn smått, og uke 35 hadde vi alt på plass, for det meste.

9. nei

10. kom uuut da lille jenta mi!!! :)

Skrevet

1. Nettopp fyllt 22.

2. Nr 2

3. Gleder meg mest, tenker at nå har jeg jo litt erfaring fra forrige gang så dette går nok veldig fint. Eneste er hvordan den kommende storesøster kommer til å ta dette med å få en lillebror, men regner med at det venner hun seg til etterhvert uansett.

4. Ingen sykdommer fra før av, men skjev rygg som i følge kiropraktor kan ha mye å gjøre med at jeg har fått kraftig bekkenløsning denne gangen.

5. Nei.

6. Kuttet røyken på dagen jeg fant ut at jeg var gravid, og har ikke røyket siden. Fyser på sunn mat, så kostholdet har nok blitt noe bedre, mer frukt og grønt og regelmessige måltider. Ellers har jeg måttet kuttet endel ned på trening pga bekkenløsning noe som gjør meg ganske rastløs til tider.

7. Veldig mye mer avslappet nå ift sist gang. Føler seg mer trygg på hva jeg gjennomgår, og hva som skal skje og er veldig forståelsesfull og i det hele tatt snill med meg.

8. Hadde endel fra forrige, de største tingene som vogn etc. Men begynte sånn smått med litt klær etter ordinær UL i uke 20.

9. Vi må nå ha større bil igjen iom at vi solgte den forrige da vi sluttet å bruke bagvognen til jenta vår. Nå da vi skal bruke denne vognen igjen tar den hele bagasjerommet i den bilen vi har nå og får ikke plass til noe annet. Ellers er alt stort sett som før.

10. Nå tenker jeg veldig mye på at jeg gleder meg til fødselen og til å få se lillegutt. Hadde en så bra fødselsopplevelse sist og håper jeg kan være like heldig igjen ;)

Skrevet

1. 24

2. ja

3. spent og glad

4. har til vanlig migrene og såg for meg at det kom til å bli eit h******* uten medisiner, men pga hormonelle endringar har eg ikkje vert plaga i det heile under svangerskapet

5. nei

6. har begynt å spise sunnare og ta vitaminer.

7. støttende og forståelsesfull, glad for det som skal skje

8. me begynte i veke 15 (var på ferie og fann salg på tøy) men storhandlinga begynte i slutten av 2. trimester

9. kjøpte ny, sikrere bil med isofix.

10. vente på at fødselen skal komma i gang.. helst IDAG!

Skrevet

1: 23 i juni

2:Ja

3:en ekstra glede, har prøvd i over 1 år, pga en spontanabort for 2 år siden.

4: Ekstrem kvalme, som gjorde at jeg gikk mye på Afipran, og bl self. :/

5: Som nevnt kvalme.

6: Trente mye før graviditeten, men ble verre pga kvalmen, røyker litt, men ikke noe alkohol. fysj.

7:Han stor gled seg til å bli pappa, stryker meg på magen og er veldig sensitiv. :P

8: Begynt vel da eg va i uke 25, men har gjort storhandlingene nå i det siste, 3 uker ijenn :) arva masse og.

9:

10: Vet ikke kjønnet, så det blir spennende og se, og nååå synes jeg det er på tide at den lille kommer ut ;)

Skrevet

Uke 39+2 i dag..

1. 20

2. Nei 3, men 2 som blir født.

3. Glede

4. Ekstreme magesmerter.

5.Nei

6.Spiser mye sunnere.

7. Helt normal. Hjelper meg mye (når jeg ber om det)

8. Hadde mesteparten etter forgje mann, men det jeg har kjøpt begynte jeg å kjøpe etter uke 30.

9. Nei

10. Vil bare bli ferdig og se den lille tulla mi :)

Skrevet

Glemte å svare at jeg selvfølgelig har kutta ut alkohol...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...