Gå til innhold

Dere i uke 28-29. Se her:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver på med siste store innlevering som har den største innvirkningen på min felles karakter. Å dermed har jeg laget noen spørsmål som jeg håper dere kanskje kan svare på for meg:) Ett lite intervju.

Om dere ikke vil svare "offentlig" kan dere gjerne sende svarene på PM til meg:)

Dette hadde vært kjempe hvis dere kunne gjort.

Spørsmålene.

1. Hvor gammel er du?

2. Er det ditt første graviditet?

3. Hvordan er da følelsen i forhold til dette barnet? Eks. skummelt, glede.

4. Hva slags medikamenter tok du/tok du ikke når du hadde hodepine eller lignende?

5. Fikk du noen sykdommer under svangerskapet som du måtte gå på noe motvirkende medikamenter?

6. Hvilke innvirkning gikk graviditeten på din livsstil? Eks. kosthold, røyk, alkohol, trening.

7. Når begynte dere å tenke på å handle inn til den lille, eller arvet dere noe?

8. Var dette planlagt?

9. Har du noe du ellers kunne fortelle som har betydning for graviditeten? Eks. hus, bil, innkjøp, samliv.

10. Hvordan er din mann i forhold til ditt svangerskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg kan godt svare på spørsmålene dine. jeg er i min 28 uke nå.

1. Jeg er 21 år

2. Dette er min første graviditet

3. Jeg gleder meg masse til at bebyen kommer. Gleder meg til å se hvordan hun ser ut, hvordan hun lukter, hvordan det er å holde henne osv. Gleder meg til å kunne kysse de bittesmå bena hennes som jeg til stadighet kjenner sparke.

4. Jeg har ikke hatt så mye hodepine, men det var en dag jeg hadde ganske høy feber, så da tok jeg en paracet. Bortsett fra det har jeg ikke tatt noen medikamenter.

5. Har ikke hatt noen sykdommer, og har derfor kke tatt noen medikamenter heller.

6. Graviditeten har gjort at jeg ikke kan trene like mye og like hardt som tidligere. til vanlig trener jeg ganske hardt og ganske mye, etter at jeg ble gravid har jeg vært mer sliten enn vanlig, og har også hatt litt ubehag dersom treninga har vært for hard. Jeg drikker svært lite alkohol, så det var ikke så vanskelig å la være. jeg har aldri røket, så det har heller ikke vært noe problem. Jeg har vært litt mindre sosial på kveldstid, da jeg er ganske sliten og har mest lyst til og sove etter klokka ni om kvelden.

7. Vi har handlet noe, men vi har egentlig ikke planlagt når vi skal kjøpe inn, vi fikk tak i bilstol med base på salg rett etter jul, også har vi fått masse klær av farmor og mormor. Vi arver vel litt klær etterhvert også. barnevogn skal vi kjøpe brukt.

8. Babyen var ikke planlagt, men vi er veldig glad for at hun er på vei likevel!

9. Jeg har vært aktiv under hele graviditeten, tror det har hatt positiv innvirkining. vi har fått tak i ny bil, da den bilen vi hadde var en arbeidsbil. Vi behøvde en familiebil. akkurat nå pusser min kjære opp vaskerommet, slik at vi kan stelle babyen der. Vi har et veldig lite bad, så vi fant ut at det ble best.

10. Min mann er svært positiv i forhold til "VÅRT" svangerskap. Han er omsorgsfull og tålmodig. Kjempesnill og omtenksom. Er veldig glad for at jeg har han sammen med meg om dette!

Håper du får bruk for svarene mine!

Skrevet

Til Barnimaeg:)

TUSEN takk for noen kjempe svar:) De er til kjempe bruk:)

Sammens som alle andre svar jeg og har fått:)

*men må skryte av dine som var veldig utfyllende*:)

Skrevet

Dytter litt jeg. Trenger i hvertfall ei til te å svare æ:) hihi

Skrevet

Dytter litt til jeg.. trenger noen til som evt kan svare.

Skrevet

. Hvor gammel er du? Jeg er 26

2. Er det ditt første graviditet? Ja

3. Hvordan er da følelsen i forhold til dette barnet? Eks. skummelt, glede. Er overlykkelig, men spent. Er sikker på at vi er klare for dette barnet, er glad for at vi ventet så lenge. (så vi vet at vi er klare.)

4. Hva slags medikamenter tok du/tok du ikke når du hadde hodepine eller lignende? Tar veldig sjelden paracet, aldri noe annet.

5. Fikk du noen sykdommer under svangerskapet som du måtte gå på noe motvirkende medikamenter? Nei

6. Hvilke innvirkning gikk graviditeten på din livsstil? Eks. kosthold, røyk, alkohol, trening. Lever mer eller mindre som før, men må selvfølgelig trene litt roligere. Har kuttet ut alkohol (drakk sjelden) og har aldri røykt. Holder meg unna mat som kan være skadelig for den lille.

7. Når begynte dere å tenke på å handle inn til den lille, eller arvet dere noe? Handlet litt rosa etter UL, skal begynne å handle vogn etc, de kommende ukene.

8. Var dette planlagt? Ja

9. Har du noe du ellers kunne fortelle som har betydning for graviditeten? Eks. hus, bil, innkjøp, samliv. ?

10. Hvordan er din mann i forhold til ditt svangerskap? Var litt reservert og forsiktig i begynnelsen, men etter hvert som magen har vokst har det gått opp for han at vi faktisk skal få en liten en, og nå glede han seg like mye som meg :)

Skrevet

1. Jeg er 24 år

2. 2 graviditet

3. Gruer meg litt da det var ganske vondt sist:P

4. paracet etter tannlegen

5. Ikke føreløbigt

6. Drikker ikke noe lenger men røyker fortsatt:S

7. Skal på ultralyd 23 april,håper å få vite kjønnet så blir det handling,men har kjøpt vogge,bilsete m\tralle:)

8.Ikke planlagt men hjertelig velkommen,livet er perfekt:)

9. kjøpt nytt hus,ny bil alt er på g:P

10. Mannen min er nesten gladere en meg,men må vel si at mitt første barn ikke er med han jeg er med nå men livet er herrligt:) nå får vi alt vi har drømt om:)

Skrevet

Hei,

Jeg er akkurat ferdig med uke 29, men legger inn noen svar likevel i tilfelle det kan hjelpe deg.

:)

1. 30 år

2. Ja, dette er min første graviditet

3. Er ovelykkelig og spent!

4. Har tatt paracet ved hodepine, men skal nok ha vondere i hodet enne ellers før jeg dytter innpå...

5. Har hatt senebetennelse i begge føttene, men pga graviditet fikk jeg ikke medikamenter mot dette.

6. Jeg har blitt mer bevisst på hva jeg spiser, og også mer bevisst på hvor mye (lite) leg beveger meg. Forsøker å holde meg i aktivitet, men energinivået er ikke det samme som før jeg ble gravid. Alkohol har jeg kuttet fullstendig ut.

7. Etter ordinær ultralyd i uke 20 begynte vi så smått å handle inn.

8. I alle høyeste grad! Dette er et svært etterlengtet barn! Begynte å prøve for nesten fem år siden, og har gått gjennom 3 prøverørsforsøk (ICSI) og et fryseforsøk for å få denne kulen på magen.

9. Graviditeten har gjort at oppussingen i heimen har skutt fart! Før påske hadde vi et ubrukelig kjellerrom, nå er det ikke lenge til vi kan innvie en flott kjellerstue! Så blir det et strøk med maling på det som skal bli barnerom. Ellers har samboeren fått det for seg at vi må ha ny bil. Bilen vår har nemlig ikke ISO-fix fester for barnesete bak. Det mener han er et must!

10. Min samboer er fantastisk! Han er beskyttende, hjelpsom, omtenksom, og ellers veldig interessert i det som skjer i magen. Han leser mye og holder seg oppdatert om bayens utvikling, og de siste ukene har han sunget nattasang for gutten vår hver kveld!

Masse lykke til med oppgaven din!

Skrevet

TUSEN TUSEN takk jenter:) Dette var KJEMPE:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...