Gå til innhold

Grøt, middagsglass og amming..


supermamma til 2 tette

Anbefalte innlegg

Er det flere som prøver å kutte kraftig ned på ammingen? Vi gir nå grøt (blandet med ca 110 ml mme) til lunsj, middagsglass (sånn fra 4 mnd) til middag og grøt (av ca 110 ml mme) til kvelds. Når han får "måltider", drikker han gjerne 30 ml mme og litt vann i tillegg. Likevel vil han ha så mye mm som han bare kan få. Han kan umulig være sulten hele tiden, men syns det er så vanskelig å skulle sette begrensinger, han har jo fått så mye mm han har villet så lenge jeg fullammet (inntil et par uker siden). Det skal sies at han er en stooor gutt (var 70 cm og 9,15 kg på 5 mnd kontrollen), så han trenger kanskje en del mat. Vet bare ikke hva som er "vanlig"...?

 

Grunnen til at jeg så gjerne vil kutte ned på ammingen, er at jeg er klar for å få tilbake eggløsning igjen ;-) På tide med søsken!! Men har planer om at han skal få mm et par ganger om dagen en stund til om han absolutt vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

søsken allerede!? skal innrømme jeg blir litt babysyk noen ganger jeg og, men vi skal vente litt vi, jobbe litt først. :)

 

morsmelk er jo både tørste- og trøstedrikk, itillegg til mat.så han koser seg nok med puppen enda.

men etterhvert syns mange det er mer spennende med ordentig mat, og blir mer interresert i det enn i puppen .

 

du kan jo høre om helsesøster har no tips?

 

lykke til med familieforøkelsen!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gøy å høre at noen er i gang å planlegge søsken allerede :) Hadde det ikke vært for at jeg fortsatt er plaget med kraftig bekkenløsning hadde jeg også vært i gang å prøve (tror jeg)

 

Store gutter trenger myye mat, jeg gir bare mat til jeg merker at han er mett, så mye han ønsker.. gir noe av det samme som deg, men mer mme til "måltidene" blander en god flaske, så drikke han bare til han er mett..

 

Lykke til - med alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar!!

 

He he... ;-) Ja, vi er kanskje litt tidlig ute. Men det hører med til historien at vi hadde STOOOORE problemer med å bli gravide første gangen. Det klaffet på første forsøk etter at jeg ble operert for endometriose, men vet jo ikke om det var det som faktisk gjorde utslaget.

 

Skal på 6 mnd kontroll i dag, så da får jeg høre litt med legen. Han får fortsatt pupp 1 gang om natten, så kan hende mye hadde vært gjort om vi hadde klart å slutte med det. Syns jo fortsatt han er litt liten og "fortjener" den kosen han får av puppen (på dagtid, altså)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør vel ikke noe for å kutte ned på ammingen sånn for å kutte. Men jeg merker jo at minsten vil ha mindre nå som han får grøt morgen og kveld pluss middag. Dessuten så er han ikke så interessert i puppen som mat lenger merker jeg. Han dier bare til han ikke er tørst lenger virker det som og så vil han ikke ha mer. Derfor kan han godt spise en stor porsjon grøt rett etter at jeg har ammet han.

Ellers ang. det å få igang eggløsningen. Det er ikke alltid at det skjer før man slutter helt å amme. Men det vet du jo ikke før det har gått en tid. Ei venninne av meg trappet ned til morgen- kveld og ble så gravid, mens jeg ikke fikk mensen tilbake før en måned etter at jeg hadde ammet siste gang.

Håper du slipper det da siden dere gjerne vil ha en til nå! Lykke til med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med å få i henne pupp på dagen jeg :-) Det er visst ikke helt interessant.... Hun får pupp tidlig, grøt neste måltid og klokken 17-18, men bortsett fra det må hun være gørrsulten før jeg får i henne puppen.

Hun er kjempeaktiv og må da forbrenne masse??!!! Heldigvis er det fortsatt amming om natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...