Gå til innhold

Vær glad til for engasjerte besteforeldre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..som steller og duller med babyene deres;)

Vær nå litt tålmodige og overbærende med de svigerforeldre eller foreldre som tydelig viser at de bryr seg MED og OM barnebarna. En vakker da vil du sette unåtelig pris på at feks svigermor gladelig tar med dine tre barn på hytta en helg, eller sitter barnevakt for ungene dine når du ber om det. Eventuelt trår til som dagmamma den dagen du ikke får barnehageplass. Da er det godt å ha barn og besteforeldre som er trygge på hverandre, og som har et godt samspill og kjærlighet bygget opp fra den dag du fikk din(e) baby(er).

Alternativet - det å ha besteforeldre som ikke bryr seg, eller bryr seg sånn passe hver bursdag eller jul, eller som aldri har tid og overskudd til de små, eller som har falt fra - er mye verre enn alminnelig interesserte, kjærlige og engasjerte besteforeldre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

umåtelig - ikke unåtelig;))

Skrevet

kunne ikke vært mer enig med deg :) Jeg er såååå glad for at alle besteforeldrene til mine barn bryr seg som de gjør-. Jeg er evig takknemlig :)

Skrevet

helt enig med deg!

her er mormor og morfar veeeldig engasjerte.. innom hvertfall annen hver dag. hehe..

men så har vi farmor og farfar som ikke er såå engasjerte.. kan gå 4-5 uker før vi møter dem om vi ikke drar dit selvom de bor bare 10 min unna med bil. men jeg føler at det ikke bare er vår oppgave å reise til dem..

Skrevet

her har ikke svigers sett snuppen på over en mnd og vi er naboer... dem viser null interesse i gutten. dem kommer aldri på besøk(ikke når vi inviterer engang) og dem er alltid for slitene til å ha besøk. men alikevel klager dem over at dem ikke ser gutten så ofte. blir så fortvila jeg. sånn er dem mot de to andre barnebarna også. dem bor 15 min unna. syns det er så synd at dem skal være sånn. skulle ønske dem viste litt interesse i alle fall

Skrevet

Er helt enig....

Deilig å ha besteforeldrer som bryr seg og som vil hjelpe :o)

Skrevet

signerer den!

vi har begge deler, foreldrene til sambo, som over gata, som elsker og være sammen med gullet, koser og triller tur, tar med på biltur, kjøper masse til, kunne holdt på i evigheter.

Så har vi min far, som er intressert, men bare sånn innimellom......har ikke sett han siden påske, ikke hørt et ord fra han, har ikke tilbudt seg og passe lillemann, ingenting.

det er en luksus og ha besteforeldre som bryr seg!

la dem kose seg med barnebarna sine!

Skrevet

Men slutt da.. Hva med en mellomting??? Dere synes virkelig det er greit at foreldre og svigerforeldre ringer,kommer på besøk og bryr seg hele tida? Vel,jeg har det sånn jeg da. Skulle gjerne bytta plass med de som er litt mer laidback! Svigermor har sett tuppa 3 ganger på 3 mnd,og hun tar helt over hele oppdragelsen og driter i alle rutinene når hun er her. For NÅ ER BESTEMOR HER! Og da bestemmer liksom hun. Dattera mi kjenner henne ikke en gang! Mine egne foreldre er motsatt,de ringer stort sett hver dag og er på besøk 2 ganger (minimum) pr uke. Skulle gjerne hatt noe mellomting jeg! Men om jeg må velge vil jeg heller ha sånn som mine foreldre er enn svigers.

Skrevet

Helt enig med HI. Synes det høres sååå trist ut med de som klager over at farmor koser og duller med barnebarnet sitt. Hva er mer naturlig enn det???? Er det ikke bare flott og veldig naturlig?

- ikke minst, en dag blir vi også farmor/mormor...sett dere inn i situasjonen: DU får ikke lov å dulle med barnebarnet ditt.

Nei, la babyene få masse kjærlighet fra både foreldre og besteforeldre..

Skrevet

Ingen besteforeldre er helt like, og vi må nok leve med de vi har fått tildelt vår familie...prøv å utnytte besøkene til det beste for deg, din mann og babyen og besteforledrene.

Med mine 43 år kunne jeg selv vært bestemor, men er i stedet småbarnsmor til tre mellom 0-10 år. Mine foreldre er godt over 70 år og det begrenser seg hva de orker å gjøre for mine barn. I tillegg har de jo mange barnebarn og nå også oldebarn.

Svigerfar er alene etter at svigermor (som var fantastisk engasjert i vår førstefødte - dessverre den eneste hun fikk møte av mine barn) døde av kreft altfor ung. Svigerfar kommer innom av og til.

Jeg har ingen søsken i nær omgivelse som avlaster meg om jeg trenger pass til mine barn.

Min mann og jeg har omtrent ikke hatt 1 natt eller dag alene uten barna på 10 år. Gud kor herlig det hadde vært med unge eller middeladrende (eller gamle for den saks skyld), engasjerte besteforeldre som kunne tatt seg av barna våre av og til, eller gjerne mye også om de hadde lyst til det;)) ..og gjerne på sin egen besteforeldre-barneoppdragelse-måte;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...