happyskvett Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 er noe jeg ikke har hørt om før lest det på forskjellige forum. er det noe alle skal ha her inne? hadde i grunn ikke planlagt å kjøpe inn noe sånt jeg. kan man ikke legge håndklær under el noe da? noen som har erfaring med dette? vannet går jo ikke på alle heller..
Idun<3tosmå<3 Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Vi var på Barnas Hus og kjøpte seng og madrass, og spurte da om tisselaken. Dama som hjalp oss sa at om vi skulle ha tisselaken var vitsen med madrasser som puster og er så gode for barna borte, da et tisselaken er pottetett. Unger er sikkert forskjellige, og jeg har ingen erfaring. Men ville trodd at dagens bleier er tette til en viss grad i allefall. Vi valgte derfor heller å kjøpe en vaskbar overmadrass. Så håper ikke det er et dumt valg. Hun sa og at om vi skulle ha tisselaken kunne vi jo ha det der ungen ligger med bleien, hvor lett det er vet jeg ikke da. Men egen erfaring har jeg nok ikke...
*H* Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 jeg kjøpte en pakke på ikea som jeg kan klippe til selv. klipte en bit til å ha under hodet jeg da, hvis hun skulle gulpe:P hehe. så klipper jeg kanskje til en bit og legger under stumpen. har hørt at det gjerne kan komme litt utenfor bleia, men har ingen erfaring med det selv. uansett kosta den pakka no som 40 kr eller noe på ikea, så er ikke verdens største investering:P
happyskvett Skrevet 14. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2008 tenkte mer på slik vi jenter skal bruke i vår seng for å ikke evt. ødelegge senga.. i det vannet vårt går og vi er klar for føden )
mto2 Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Eg har kjøpt eit på spar kjøp til ein 50-lapp. Bedre føre var enn etter snar. Det er jo klart eit fåtall vatnet går på medan ein ligg i senga. Poenget med tisslaken framfor hankle er at vatnet vil gå gjennom handkle og ned i madrassa, medan det vert liggande oppå tisselakenet fordi dette er vanntett. Men det er nok lurt med handkle oppå tisselakenet for det absorberar svært lite.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Hehe, ja da var svaret mitt litt på jordet ja.. Leste visst ikke innlegget ditt godt nok.. Tisselaken har jeg ikke tenkt på en gang, kanskje jeg burdet det ja.. Har en spar kjøp butikk i nærheten, så får vel ta meg en tur å se. Har lest her inne at de har gode støttetruser for bruk etter fødsel og.
ninanja Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Jeg hadde Tena Lady-tisselaken selv (kjøpt på apoteket). La det i senga et par uker før termin med førstemann, og det var lurt for det kom MYE vann da. Hadde ikke holdt med et håndkle. Men det er klamt å ha tisselaken i senga, og det krøller. Man må veie komfort og risiko opp mot hverandre og se hva man gidder å gjøre ut av det. Det er jo ikke alle som opplever at vannet går heller. Kjøpte tisselaken på Ikea til eldstemann, og har aldri brukt det. Ikke til nr to heller. De ligger på skinn begge to, og de få ulykkene vi har hatt, har kommet på skinnet og dyna. Da har vi vasket skinn og dyne i maskinen, og madrassene har gått klar av katastrofen. Har aldri brukt de tisselakenene jeg kjøpte på ikea, men de kostet kanskje 40 kr, så det er ikke så farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå