verdensbestegutt Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg går bare til lege hver fjerde uke pga sykemelding. Fordelen med å gå til jordmor er ????? Synes dere jeg skal bestille time til jordmor? ev hvorfor?
Blind Gudinne Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Jeg går ikke til Jm... men det er fordi det ikke finnes noen JM i bydelen her vi bor =(
Løvetassen Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Jeg går bare til jordmor. Grunnen er at legen min er en sur u-følsom drittkjerring som de fleste fastleger er, og jeg synes jordmor er tusen millioner ganger koseligere og mer imøtekommende og tolmodig.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 jeg har ikke gått til jordmor. Har en lege som jeg gikk til hver 4 uke som deg på kontroll og for å fornye sykemeldinga mi. Aldri forstått vitsen med jm hvis man har en ok lege. Ingenting jm kan tilføye graviditeten min , som jeg ikke vet eller kan finne ut av selv. føler jeg da:)
valval Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 kremt.. Det er mye en jordmor kan svare deg på som ikke legen kan svare på. En jordmor er jo spesialist på område og vet å hanskes med gravide, noe ikke alle leger gjør. Min lege er helt på tryne vertfall. Jordmødrene rocks!! En fordel å gå til jordmor hvis man er førstegangsf. vertfall.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Hvis man har mange spørsmål ja. Ikke alle som lurer på alt når man er gravid. Og de småtingene man lurer på kan man få svar på, på andre måter. Så jeg her ikke noe vits og gå til jm selvom jeg er førstegangs.
Gjest Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Er førstegangs å gikk en periode til begge deler,JM+lege!!Men følte at jeg ikke fikk noe ut av å gå til legen,utenom sykemelding å henvisning til fysio.Legen var jo god å prate med når det gjaldt det jeg sleit med i bekkene å slikt,men sånne gravid ting fikk jeg aldri skikkelige svar på.Lurte like mye da jeg gikk derfra som da jeg kom! Hos jordmor føler jeg meg godt tatt vare på,hun har tid til meg å svarer på alt jeg måtte lure på,spesielt når det kommer til tanker rundt fødselen!!Hun er så god å prate med at jeg føler meg lett som en fjær når jeg går derfra Er man heldig å har en lege som man stoler på å ikke minst føler seg ivaretatt av så er det ingenting i veien for å velge lege fremfor JM!! Hver sin smak sier bare jeg :)
Precilla Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Hei, går ikke heller til jordmor. forstår ikke helt vitsen med det. Jeg er veldig fornøyd med og ta kontrollene hos doktor. Kanskje jordmødrene burde slutte med kontroller av gravide, og heller ta døgn vakter slik at vi med fare for rask fødsel kunne fått hjelp etter kl. 15.00.
marien - FØDEKLAR! Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 Jordmoren som har jobbet på vårt lokale legesenter, og som forøvrig har fulgt meg gjennom mine to første svangerskap, sluttet i fjor, og de har ikke ansatt en ny enda. Da hun var der, syntes jeg det var topp, men siden jeg har en utrolig trivelig fastlege, tenkte jeg å bare gå til han på kontroller denne gangen, så slipper jeg å kjøre langt bare for å oppsøke JM.
<3 coccinelle Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Kommer vel helt an på hvordan fastlegen er. Jeg er fornøyd med min lege og har ikke brydd meg med å betille time hos jordmor.
tullemoren ♀ + ♀ Skrevet 14. april 2008 #11 Skrevet 14. april 2008 Skulle gjerne gått til jordmor jeg..men finnes ikke her jeg bor. Så jeg må ta til takke med Dr. Nesevis. Sukk..
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 14. april 2008 #12 Skrevet 14. april 2008 For meg syns jeg fordelen ved å gå til jordmor er at når jeg er der så kommer jeg inn akkurat når jeg skal, noen ganger 5 min før. Når jeg er til legen så sitter jeg stort sett alltid en time på venteværelset, for det er alltid forsinkelser og akutte tilfeller som sniker innimellom Jordmor kan jeg også ringe så får jeg prate med henne, og er det noe så får jeg komme inn en tur i slutten av lunsjpausa hennes (jeg sliter med høyt blodtrykk, så sjekker ofte) Men legen så ringer jeg sentralbordet, og må ofte vente 30-40 minutter før jeg kommer gjennom på telefon. Deretter så får jeg beskjed om at legen ringer meg opp i løpet av dagen, og som regel er klokka 5 på ettermiddagen før hun gjør det. Er det da noe som hun vil jeg skal sjekke, så må jeg da reise til legevakta (som er 30 minutter unna) eller sykehuset (som er enda lenger unna), og begge steder så må jeg vente leeenge før jeg kommer inn. Sist jeg var på sykehuset for en sjekk så kom jeg dit i 4-tiden på ettermiddagen, og fikk ikke lov til å reise igjen før i 10-tiden. Ikke fordi det var noe, men fordi jordmor/lege der ikke hadde tid til å se på meg før. Men det er klart det er forskjell fra sted til sted
Supermamm Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 Jeg går ikke til jordmor, rett og slett fordi jeg ikke føler noe behov for det. Legen sjekker prøvene mine, hører fosterlyden og gir meg sykemelding. Da har jeg alt jeg trenger: ) I mitt første svangerskap gikk jeg til jordmor i tillegg til legen og synes at det var koselig da. Hadde jo som førstegangs fødende endel spørsmål og kanskje et litt større behov for å prate og ting og tang og det fikk jeg der.
*En rosa og en blå* Skrevet 14. april 2008 #14 Skrevet 14. april 2008 Jeg var kun på legen på 1. konsultasjon, og har ellers bare gått til jordmor. Vil fortsette med det resten av svangerskapet også dersom formen fortsatt er bra. Ser ikke noe grunn til å gå til lege dersom man ikke har noen medisinske problemer, det er jo tross alt jordmora som er spesialisten innen svangerskap og fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå