pigalop Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 venter baby i juni. har ei på 4 år fra før. da hun var lita, køpte vi alt brukt, veldig brukt. så vi har ikke noe utstyr til den nye babyen. husker at jeg hadde lovet meg selv at neste gang ville jeg ha kvalitet og utstyr som ikke falt sammen. dette er ikke sambo enig i. han vil ha det billigst muli å bryr seg ikke om hvordan ting ser ut. akkurat nå krangler vi om vogn. jeg har forelsket meg i emmaljunga duo edge, og VIL ha denne i fargen sort. helst ny eller 2007 mod. han vil ikke betale 5000+ for ei vogn. dette er siste gang vi skal kjøpe vogn og denne gangen vil jeg ha noe som jeg liker og ikke slik som sist bare fordi det er billig. er jeg bare hormonell og urimelig? sett meg gjerne ned på jorda :-)
dritgrei hei hei! Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 jeg er helt lik deg...... hihi... men nå har jeg funnet frem den vogna jeg ikke var så glad i sist.... kjæresten har vunnet.... enn så lenge ;-)
Libido- Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Sånn tenker jeg også. Neste gang vil jeg ha en ny vogn siden vi lånte og kjøpte en gammel brukt sist. Men mååå du kjøpe en som koster over 5000? holder det ikke å bruke maks 4000 f.eks? Gå på en butikk eller to å se om du kan finne en som er ny, men som er litt billigere enn den du har sett på.
Gjest Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Jeg er enig med deg, og har heldigvis en sambo som gjerne er enda mer ivrig på å kvalitet og skikkelige produkt enn meg. Dersom dere har pengene så hadde jeg så absolutt mast meg til den vogna der. Si at dere kan selge den når dere ikke har bruk for den lenger, og da går det opp i opp til slutt likevel.
pigalop Skrevet 14. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2008 tro om jeg kan vise han dette og bruke det som argument :-) har tom sagt meg villig til å ta på meg ekstravakter for å betale mellomlegget for den prisen han synes er akseptabel som er 3500 og den prisen jeg er villig og betale. i håp at han går med på det likevel for han skal synes synd på meg da jeg jobber fullt og går videreutdanning, er midt i eksamen nå. pluss termin i juni. følte meg plutselig litt utspekulert
*bolla pinnsvin* Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Jeg hadde aldri i verden giddet å bruke så mye på ei vogn når det finnes så mange pent brukte vogner til salg, så her holder jeg med samboeren din. Nå skal det sies at jeg nok er godt under gjennomsnittet interessert i barneutstyr, da..
Gjest Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Jeg skjønner godt at du ønsker deg en ny vogn Likevel vil jeg si at hvis dere ikke er enige om det er det ikke riktig å bruke så mye penger på det. Jeg synes jo man skal være enige om sånne store innkjøp. Ellers vil jeg si at du kan få kjøpt fine og solide vogner brukt på Finn da. Jeg solgte min som var nesten ubrukt, med masse utstyr som fortsatt lå i plast, for 2700 kr. Så du kan gjøre et utrolig bra kjøp der
Gjest Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Hehe ja og prøv med noen tårer Andre argument er at det kan gå på sikkerheten til barnet, det er (mest sannsynlig) du som skal bruke vogna mest Dersom dere kjøper en vogn for 5000 kr nå og selger den for 2500 kr senere "tjener" dere 1000 kr. For en brukt vogn til 3500 kr er ikke like lett å selge som en ny vogn til 5000 kr.
pigalop Skrevet 14. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2008 har liksom låst meg helt på akkurat denne vogna. er jo enig at det er mye penger. har vært inne på finn, men det er så vanskelig å kjøpe noe jeg ikke kan se i virkeligheten. har argumentert med utrolige barnslige argument. for eksempel at da vil jeg ikke ha noe vogn i det hele tatt. at jeg kan bare bære babyen rundt omkring. hehe, som sagt, utrolig barnslig. hører det selv. å MANGE tårer er felt. men vet jo at det er jeg som kommer til å bruke vogna mest. må kankje legge diskusjonen hjemme brakk en liten stund og se om jeg eller sambo kommer på bedre tanker. i min drømmeverden kommer sambo til å kjøpe en slik vogn og overraske meg. men det er i drømmeverdenen
Lykkekløver Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Jeg drømte også om akkurat den vogna og heldigvis var mannen min enig! Det er ei knallgod vogn! Den har mange små finesser som innebygd myggnetting og vuggefunksjon. Det var veldig fint å ha når babyen var nyfødt. Siden bagen er så stor så kan du også bruke den lenge, god plass til voksipose er det også. Den holder seg også godt i pris og er lett å selge senere. Det er jo du som kommer til å trille den mest, så dine argumenter bør jo veie ganske tungt synes nå jeg:) Kanskje dere kan spare inn penger andre steder istedet? Samboeren din liker vel å ha kvalitetsting på sine interesseområder også, som feks disse tekniske duppedingsene som guttene elsker å kjøpe inn. Der må de jo ofte ha det beste og nyeste. Så hvorfor ikke ha skikkelig kvalitet på babyens sin vogn? Den kommer til å bruke den kjempe mye i de neste to årene! Vel håper du fikk noen argumenter du kan bruke her;) Lykke til!!
pigalop Skrevet 14. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. april 2008 tro meg når jeg sier at minmann ikke bryr seg om duppedingse og kvalitetsting. enste han kjøper er bøker, brukte og nye. desverre. her i huset er det jeg som sjekker ut på nett om merker og tester før vi går til innkjøp av både verktøy og husholdningsartikler. han kjøper gjerne slitte ting på loppemarked og som faller sammen etter kort tid. men siden jeg er ganske sta og egen tror jeg at jeg ender opp med det jeg vil, bare jeg maser lenge nok, hehe. mulig omvendt psykologi virker?
Gjest Skrevet 14. april 2008 #12 Skrevet 14. april 2008 Jeg og mannen er enige på slikt stort sett, men jeg har hatt en svigersøster og en svigermor ikke kunne fatte hvorfor jeg ikke kunne bruke den 10 år gamle Simoen etter svigersøs sin sønn og klare meg helt fint med den. Og jeg kunne sikkert det, men det var jo ikke det jeg ønsket meg og ville ha! Og jeg angrer ikke et sekund på noen av kjøpene jeg har valgt å gjøre etter vi fikk forrige barn, og nå har jeg jo alt til nybabyen som kommer i løpet av mai! Alt som man legger litt penger i kan selges etterpå, på Finn og man får på den måten igjen noen slanter for det også. Synes virkelig at dersom det er den vogna du vil ha og ønsker deg at dere skal komme til noen kompromiss på andre ting enn vogn. Vogn er utrolig viktig, og jeg kjøpte faktisk 4 forskjellige før jeg var fornøyd og fant min favoritt! Og dersom dere ikke skal ha flere barn heller, hvorfor gå på akkord med seg selv denne gangen?
Yo&La+spire Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 Personlig ville eg aldri kjøpt ei så dyr vogn (kansje fordi vi ikke bruker vogn...hehe), men eg skjønner på en måte poenget ditt likevel....Det er gøyere med noe man er fornøyd med;) Selv kjøpte vi en helt fin kombivogn til 995 kr (ny). Den hadde bare en liten softbag, men ryggen kunne legges helt ned, så det var ikke noen problem å gå over til sportsdel når snuppa var ca 5 mnd. I tillegg var den fin og liten når den ble slått sammen:) Så du kan nok finne noe fint som er billigere også....
Lykke X 4 Skrevet 14. april 2008 #14 Skrevet 14. april 2008 STÅ PÅ KRAVA, Pigalop! Klart du skal ha vogna du ønsker deg, når dere har råd til det Tenk på alt det dyre mannfolk pleier å kjøpe seg...da er det ikke så nøye hva det koster....
pigalop Skrevet 14. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 14. april 2008 trenger ei med stor bag, da bayen kommer i juni og ser helst at det fortsatt er plass til han og en vognpose når vinteren kommer. sist gang hadde vi en svithun vogn og jenta vår måtte nesten ligge på siden for å få plas:-) ett argument som også blir brukt er at dersom vi må kjøpe flere vogner fordi vi ikke er fornøyd med den vi kjøper først kommer vi til å bruke mer penger totalt
pigalop Skrevet 14. april 2008 Forfatter #16 Skrevet 14. april 2008 det som er litt synd er at han ikke bruker penger på seg selv. han er ikke slik som de fleste mannfolk. klær får han hos meg til bursdag og jul, kjøper aldri noe selv. mora klipper han :-) men han er en veldig flink pappa å tar dattera vår med på ting å tang. men klart jeg ska ha den vogna. synes jeg har fortjent det!!!. jobber fulltid på sykehuset, blir ferdig med videreutdanningen i juni. dersom jeg klarer å skrive litt på oppgaven og ikke bare kikke på nett og finn :-) samt presse ut en baby i juni.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå