Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 at mannen skal få slippe nattevåk fordi han jobber? For at jeg skal få sove noe, må jeg legge meg mellom 19.00 og 20.00 HVER kveld, da får jeg sove til 12 -01 om natten. (det er da mini sover) etter det får jeg kun ca 1- 2 timer søvn. Er det da så fælt om jeg ber mannen min hjelpe meg litt om natten? Er det ikke da rettferdig at han kan legge seg sammen oss kl 19-20 en til to ganger i uka, slik at han f.eks kunne sitte oppe 2 timer om natten for å avlaste meg litt? Ikke det at han har gjort det enda, men har prøvd å spørre han. Hadde bare vært deilig og hatt en kveld JEG kunne sitte oppe og glo litt på tv eller drive med håndarbeid.
mams-til-tre Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Hva er det som gjør at du kun sover så lite på natta? Er babyen din våken hele tiden? Tulla mi hadde også en perioe hun var våken MYE på natta, men jeg stod opp uansett, untatt i helgene, da var det min samboer som gjorde det...Kan ha ikke hjelpe deg i helgene da?
Mikkemafian Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Jeg synes at det kommer an på nattevåken.. Mannen min slipper fordi det ikke er veldig heavy hos oss. I natt våknet hun kl 3 og var våken til halv 5, men det hører til sjeldenhetene. Hvis hun hadde gjort det samme ofte, eller det var mye skrål hver natt etter at nattammingen var avsluttet måtte han ha tatt sin del av jobben der også!!!!!! Så i din situasjon synes jeg ikke det er riktig, nei.. Vi skal da ha et liv selv om vi er i permisjon...
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Nei, i ditt tilfelle er det ikke riktig. Og ikke få dårlig samvittighet bare fordi enkelte supermødre sitter og hoverer på sin høye hest.
knærten71 Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Jeg skjønner ikke bruk av "hjelpe til". Er han på besøk eller bor han der?Hjelper han til når han betaler regninger f.eks. Han er jo også en del av oppdragelsen, modelllæringa og en som er viktig for barnet. Det trenger vel ikke være noen fast regel hvem som står opp om natta. Den som er mest opplagt gjør det. Selv om far jobber kan han og sove middagshvil, legge seg tidlig og innstille seg på familielivet som er krevende det første året.Så det at mor kan sove om dagen synes jeg er et dårlig argument. Hun kan derimot styre tida si litt mer, helt klart og etterhvet kan rutinen på barnet styres inn mot et mer helhetlig familieliv. Så helt klart skal man forvente at mannen tar en del av nattevåk/jobb.Såfremst at han ikke sier at han ikke klarer det fordi han blir for utmattet. Må jo taes individuelle hensyn. (Det er argumentet" du har permisjon" som var temaet på den andre diskusjonen. Den var for drøy for mange) Far kan bidra på andre måter. FeksTa babyen om kvelden så mor får sove da eller ha egenpleie.
Gjest Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Jeg står opp hver natt med Emilie... Gjør meg ingenting for jeg vet at i helgene er sambo med å hjelper... Ikje om natta da, men han står opp med hun så jeg kan få sove lenge... ) Og i går kveld var jeg ute i 6 timer, mens sambo var hjemme med tulla ) Han er kjempe flink å hjelpe ellers på døgnet... så natta gjør meg ingenting å stå opp )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå