Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Skal på gynokologisk klinikk for undersøkelse etter henvisning fra legen.. Fikk det etter en sa jeg hadde for snart en mnd siden.. Hørt at de bla bruker innvendig ultralyd?!?! Kan de se kuler eventuelle sperrer da?? De skal også ta kreftundersøkelse.. Prøve og finne ut hvorfor jeg ikke blir gravid.. Hva skjer på slike undersøkelser?? Og er innvendig ultralyd vondt??
☆Gudlo☆ Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 ja, har vært mange ganger. Nei det gjør ikke vondt, og de ser jo på en to tre alt der. Så det er noe som går veldig fort.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Har tatt innvendig ultralyd flere ganger. Det er ikke vondt:) De har en slags stav som de tar inn i deg og kikker på alle dine indre kvinnelige organer. Hos meg har de spesielt kikket etter cyster og slikt.
Blind Gudinne Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 En innvendig UL finnes ikke vondt i det hele tatt! Legen fører et rør oppi der, med kamera på tuppen. Syns det er vondere nr gynekologen ber deg slappe av, fører fingra sine opp i skjeden og klemmer på magen! Med en innvendig UL ser de det de måtte se etter, får dett eggledere og "hele pakka". Er det noe galt, syns det. Men siden du har hatt en SA ( forferdelige greier det der altså), tyder jo det på at du kan bli gravid! Lykke til ihvertfall, og det er ingenting å grue seg til- det finnes ikke vondt =)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2008 Ja de skulle sjekke etter kreft også siden jeg ikke har kontrollert det tidligere... Er jo veldig mye kreft i familien min .. Og de har fått det i ung alder.. kjenner jeg gruer meg litt.. Hater slikte undersøkelser.. hehe.. =)
Lykke X 4 Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Nei, innvendig ultralys skal ikke gjøre vondt. Opplevde det ikke som vondt i allefall. Kanskje de tar en celleprøve på deg (kreftundersøkelse), de kan gjerne være litt ubehagelige. Du må bare prøve å slappe av. Og ta gjerne mannen din med deg. Lykke til!
alvis Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Jeg har også vært på innvendig UL. Det er ikke vondt. De kan se om du har cyster på eggstokker eller livmor, de kan se om du har endometriose og er de flinke kan de se om eggledene dine fungerer. Men som regel ser man ikke det sikkert hvis ikke du har eggløsning akkurat da. De kan også måle slimhinnen i livmoren og sånne ting som kan påvirke da man prøver å bli gravid.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2008 Ja eller de tror det var en sa.. det var veldig tidlig i svangerskapet eventuelt.. men pga smertene og positive tester så hadde jeg nok vært gravid trodde legen.. Har jo en liten sønn., så vet at det er muligt.. =)
meg & to små vampyrer Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Jeg har blit fortalt av ganske mange leger og andre at endo ikke oppdages alltid med innvendig ultralyd? At lapraskopi er det eneste som man med sikkerhet kan finne endo med?
To tette + snart ei med flette Skrevet 14. april 2008 #11 Skrevet 14. april 2008 Unnskyld, er ikke meningen å være frekk eller noe sånt...men har du ikke vært til en GU før? Tenker i forhold til alderen din... Syns det er litt skummelt å ikke ha vært til en GU jeg da...hehe, mulig jeg er rar... Men sånn uansett, en GU skal ikke gjøre vondt, ikke en innvendig UL heller. Det er en stav de putter "oppi der", ikke noe farlig. Det eneste som er veldig viktig ved en GU er å slappe av, ligge godt tilbake i stolen og puste godt med magen, da slapper musklene der nede av og du merker ikke så mye til undersøkelsene... De vil kunne se evt kuler etc ja. Kreftprøve er en veldig vanlig undersøkelse, da klippes det av en liten cellebit, dette har ikke jeg merket de gangene jeg har fått det gjort Tar en sånn test med gjevne mellomrom. Tyder jo på at du kan bli gravid da, veldig vanlig med SA'er faktisk, så du trenger ikke ha noen forplantningsproblemer av den grunn Ta dette helt med ro, en GU er overhode ikke farlig, kan sikkert være litt skummelt første gangen, men husk at dette er en som er spesialist på det h*n driver med, og de er flinke til å få pasientene sien til å slappe av! Masse lykke til!!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 14. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 14. april 2008 Har vært til vanlig Gu.. men ikke med kamera og på spesialklinikk hvor de undersøker alt.. Kreftundersøkelser har jeg skippet.. Dum som et brød der ja..
To tette + snart ei med flette Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 Ahh, skjønner Ikke at jeg hadde noe med det egentlig da...sorry... :/ Tja, dum som et brød er du vel ikke av den grunn, men det er ihvertfall ikke noe farlig å ta en liten kreftprøve, eller celleprøve som de vel kaller det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå