Gå til innhold

Hva er det som hjelper mot søvnløshet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sovet så utrolig dårlig de 2 siste mnd. Klare ikke å sove før langt utpå natten, og må stå tidlig opp med gutten. Føler at kreftene mine begynner å ebbe ut. Hverdag kl. 6 så ligger jeg og dupper av mens gutten ser på barnetv. Og hvergang jeg våkner, så blir jeg alltid så tung i hodet.

Fikk sovepiller av legen for 1 år siden, men de er ganske tunge, så tør ikke å ta dem.

Har kjøpt kamomille te, men heller ikke det hjelper.

*URK*....det er no' dritt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sovepiller er skummelt.

Trening og sex hjelper, da får du nok sove etterpå. Ta deg en tur på en aerobic time og løft litt vekter etterpå - så hjem i seng med gubben, så skal du se du får deg en god natts søvn. :)

Skrevet

Prøv innsovningstabletter ( f eks Imovane) i stedet for sovetabletter. De er lettere og virker bare for å sovne. Regner med det er det du sliter med:) Jeg fikk god hjelp av de, og trengte de bare for å komme i god soverutine:)

Skrevet

Tipper du har vanskelig for å sove fordi du er så trøtt. Etterhvert som det utvikler seg får en jo nesten panikk for å ikke sovne også, ligger liksom å teller timene til når en må våkne og hva skjer da...

Hadde det slik selv og da hjalp det faktisk å få sovet skikkelig ut. Ellers så har de vist noe på helsekost som kan hjelpe med innsovningen(husker desverre ikke hva det heter). Den skal vist ikke gi noen bivirkninger. Kan kanskje være greit å bruke bare for å komme inn i gjenge igjen.

Skrevet

For å bli døsig er det mange ting som kan hjelpe:

-varme bad eller varm dusj

-lavendelete (smaker parfyme, men virker)

-varm melk

Og så bare presse deg til å la være å døse på sofaen på ettermiddagen, tvinge deg selv inn i andre soverutiner. Slik at sovner om natta og ikke ettermiddagen.

Skrevet

For å få sånn innsovningstabletter, så må du gå til legen og få en resept, ikke sant?? Må bare sjekke :)

Skrevet

Lavendelte, det er på helsekost butikken man får kjøpt det??

Yadda: he he he.....jeg er nok alene, så det blir ikke no sex på meg om kvelden før jeg legger meg. Jeg er mye ute om dagen med guttungen, så vi får nok med frisk luft :)

Skrevet

Ja, på helsekosten kan du få kjøpt det.

Det blir jo litt som med de små, om man har kjørt seg inn i uheldige rutiner er det lurt å prøve å endre de:)

Er det forresten noe spesielt du tenker på når du ligger der og ikke får sove?

Jeg har slitt med å sove i perioder med bekymringer, da må alt bearbeides først og det tar lang tid og er slitsomt.

Skrevet

Prøv å ta et tilskudd av Magnesium før leggetid. Samt spise bananer som inneholder en del magnesium.

Virker beroligende på hele nervesystemet og er godt for hjertet blant annet.

Skrevet

Neei....foreløpig så syns jeg at livet mitt er ganske greit. Det eneste er eksamen, men den er jeg ikke så bekymra for. Det er bare 1 fag, og jeg har ikke eksamen før i slutten av neste mnd. Gutten har bhg plass, og jeg skal begynne å søke jobb nå. Syns egentlig ikke at det er noe som bekymrer meg.

øyene renner hele tiden, for jeg er så trøtt. Skal ta gutten med ut en tur nå, slik at jeg kan våkne litt. Ikke særlig lurt å surfe på nett når man er trøtt :)

Ville bare takke allesammen for tipsene. Kjempe kos :)

Skrevet

Skal en tur i butikken idag og kjøpe en klase med bananer :)

Skrevet

Hehe - var ikke klar over det... :) Får kjøpe deg en sånn erstatning til å ha i nattbordskuffen da... ;)

Ellers skal det vel være bra med allergitabletter, de er ikke vanedannende men gjør deg trøtt. Husker i farten ikke hva de heter, men fikk sånne på resept av en lege en gang. Du kan jo også spørre på apoteket om det er noe du kan kjøpe som er reseptfritt. Selv blir jeg utrolig trøtt av paralgin forte og også cosylan, men disse er jo også på resept og tar det selvsagt kun dersom jeg har smerter eller hoster masse. Kan også hjelpe å legge deg tidlig en kveld, hvis du ellers pleier å legge deg litt sent? Så blir du ikke så stressa av å tenke 'nå er det bare 5 timer til jeg må opp igjen'...

Håper du finner ut av det!

Skrevet

Det var bra du nevnte allergitabletter. Nå kom jeg på at jeg fikk en resept av legen, for jeg har pollenallergi. Det hadde jeg helt glemt....Jeg hentet den på legekontoret for noen dager siden, men hele tiden glemt å hente det.

Off...bra du minnet meg på om det :)

Ok....i'm outta her.

Dere få ha en fin dag, jenter. Og tusen takk for masse tips. Skal prøve dem ut i kveld.

*klem*

Skrevet

Og fysisk aktivitet på dagen er visst bra for søvn på natta:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...