art Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Fortell om jobben din! Hvorfor er den interessant/spennende? Hvorfor hjemmesykepleien fremfor f eks somatisk sykehus? Jeg har stilling på sykehus som jeg er i fødsespermisjon fra nå, men av praktiske årsaker når jeg skal tilbake i jobb og lysten på en ny jobb, tenker jeg på hjemmesykepleien som interessant.. Men gi meg noen gode begrunnelser for at jeg skal bytte Takk for alle svar som måtte komme!
Gjest Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Åh, jeg kan ikke g deg en eneste god grunn.. Jeg trivdes ikke, jobben er ensom, følte jeg fikk alt for lite tid med brukeren, osv. En jobb jeg rett og slett fikk dårlig samvittighet av:-(
thatsme Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Jeg jobber i hjemmetjenesten og her er mine erfaringer. For liten tid til brukerne. Dette fører til dårlig samvittighet og at man stresser seg i hjel for å rekke og hjelpe dem med alt mulig. Kjefting og klaging netopp pga tidspresset. Kollegaene dine får du ikke særlig kjennskap til for du ser de kun 30 minutter om morgenen. Det er en til tider ensom jobb. Jeg har søkt meg over på aldershjem i håp om å kunne kombinere det med hjemmetjenesten. Og jobbe fulltid i hjemmetjenesten orker jeg ikke lenger. Det blir for mye rett og slett.
Bare jeg er meg :o) Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Jeg stortrives i hjemmesykepleien jeg da.Selvfølgelig mye som kunne vært bedre,men måten å jobbe på liker jeg.Jeg har prøvd sykehjem og det ble for liten utfordring for meg.Samme hver dag.samme kjedelige korridorer....nei og nei!!
2nj♥ Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Jeg trives veldig godt i hjemmetjenesten. Jeg synes det er deilig å kunne begynne klokka 08 (1-2 stykker begynner 7.30 og tar rapport fra natta bl.a) slik at det ikke blir veldig stress å få levert to små i bhg før arbeidstid. Arbeidsoppgavene og utfordringene er varierte. Man kjører rundt og får da litt pause mellom hver bruker, løper liksom ikke fra den ene til den neste på samme måte som på sykehus. Jeg synes jeg stort sett har ok med tid (hender selvsagt det blir travelt og man må bruke mindre tid enn man føler for...) hos hver bruker. Jeg synes det var mer stress og travle dager da jeg jobbet på sykehus, men dette varierer vel fra sted til sted sikkert. Man legger opp dagen sin selv. Selv om man er alene (få brukere man er to hos), så har man hele tiden kollegaer man kan ringe og konferere med på telefon, og vi møtes til lunsj midt på dagen. Har da ca 60 min pause der vi spiser og diskuterer/tar opp diverse.
junigutt 78=) Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Jeg har jobbet i hjemmesykepleien i snart 11 år. Trives kjempegodt. Har prøvd sykehus også , men synes det ble for mye stress, for lite tid til pas og masse dårlig samvittighet. I hjemmesykepleien lærer du å jobbe selvstendig, stole på deg selv og ta egne avgjørelser. Du kan i stor grad styre din egen dag. Masse spennende og varierende arb oppgaver. Jobber både med eldre, yngre og barn. Både somatikk og psykiatri. Stadig stor utvikling i tjenesten, får stadig mer å gjøre, blir flere og flere utfordringer i forhold til diagnoser og behandling. Ingen dag er lik. Er virkelig å anbefale =).
art Skrevet 14. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. april 2008 Tusen takk for innspill! Blir nok hjemmesykepleien på meg etter permisjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå