Linda-Kristin=) Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 har en simo kombivogn nå, men jeg synes den er så stor og tung å manøvrere! den er jo grei med mye plass, men jeg har så lyst på en vogn som er litt litt lettere å bruke med tanke på styring og at den er lett å legge sammen og ta med i bil. noen som har en å anbefale? den må helst ikke være så dyr...
Lykke X 4 Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 GT safari. Den får du bla. til 2490 kr hos biteringen.no Vi har den vogna. Komfortabel for barnet, herlig kjørekomfort, lettmanøvert, og tar ikke så mye olass sammenlagt. Du kan lese mer om den her: http://www.vogndilla.no/index.php?option=com_content&task=view&id=206&Itemid=36
LegallyBlond Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13008336&sid=xz2cbafVUR5478826&WT.svl=Link Eller som hun over sier så er jo gt safari eller sport gode alternativer for en billig penge. Babyjogger (føres av barnas hus) har også mange forskjellige modeller til rundt 2000 +-, de fleste med svingbart forhjul. Vil du ha en med fire faste hjul ville jeg tittet på brio race, emmaljunga scooter eller teutonia timmy. Alle koster mellom 2000-3000 kroner nye, og finnes også en del av dem på bruktmarkedet. Eller en easywalker sky eller classic. Disse ligger på rundt 4000 - 4500 kr her hjemme i Norge. Classic er den billigste av de to, og den kan du få ganske billig nå på www.babyjungle.nl (hører bare skryt om den siden så er trygt å handle der). Vet ikke eksakt pris men verdt å sjekke (på hovedsiden er prisene oppgitt med nederlansk moms på 19 prosent, du får riktig pris ved å trykke deg inn på buy online og så inn på Norge og andre land utenfor EU. Så må du legge til 60 euro i frakt og norsk moms på 25 % + tollbehandlingsgebyr 200 kr). Disse vognene får forøvrig MYE skryt, har ennå tilgode å høre noe negativ om ew classic - kanskje bortsett fra at noen mener sittestillingen er litt for tilbakelendt. Kan brukes til barnet er 4-5 år.
Linda-Kristin=) Skrevet 14. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2008 takk for svar! har sett litt på quinny freestyle 3XL som de har på salg på barnas hus, men er litt skeptisk til 3hjuls, siden jeg hører mange sier at den velter så lett?
LegallyBlond Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Trehjuls generelt hadde ikke jeg vært redd for iallefall. HAr hatt to ulike modeller, og begge har vært stødige og gode. Aldri vært i nærheten av å tippe. Like stabile som en firhjuling blir de ikke, men så absolutt stødige nok. Men noen trehjulinger tipper lettere enn andre, og har dessverre hørt mye negativ om quinny der (det gjelder oftest når setet er vendt fra den som triller og er lagt ned). Dette har med tyngdepunkt å gjøre. Personlig ville jeg aldri ha valgt quinny freestyle pga av alt det negative jeg har hørt om den, men er jo en del som liker dem også. Men du kan jo velge enten en firhjulsvogn med svingbare forhjul eller en vanlig firhjuling om du er usikker. I forhold til simo er de vognene jeg nevnte over (race, scooter og timmy) utrolig mye lettere å trille, så du vil uansett få en lettere og mer håndterbar vogn.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Quinnyen er tung i fh til den babyjoggster de har på barnas hus nå. Prøv den som heter babyjoggster city elite, god å trille! Hadde ikke vi finni en annen trille, hadde vi kjøpt den selv om den er mer vogn enn trille. Lett å slå sammen også, vier ca 9 kg.
Lykke X 4 Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Må få legge til følgende: Vi har alltid gått for 4 hjulinger, fordi vi var skeptiske til trehjulinger. Men etter å ha prøvd ut trehjuling er vi overbeviste. Det er så mer praktisk, og de med svingbart/låsbart forhjul er så herlige å kjøre. Men husk at det er forskjell på trehjulinger, vi vvurderte men valgte raskt bort quinny freestyle 3 xl comfort, etter å ha lest og hørt om hvor misfornøyde folk er med den. Heretter blir det nok bare trehjulinger for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå