Gå til innhold

Håper datteren min aldri treffer på sønnene deres....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper datteren min aldri treffer på sønnenetil en del av dib-damene her inne som er vokst opp med at kvinner gjør husarbeid. De kommer vel til å forvente at min datter skal overta for dere. Aldri i verden om datteren min skal vaske de skitne trusene til sønnene deres!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min gjør husarbeid allerede han..han er 3,5 år :-D

Skrevet

Kunne ikke sagt det bedre selv, jeg! Her i huset er det mannen som støvsuger og vasker golv, av den enkle grunn at jeg hater slikt arbeid. Hvis klær skal strykes eller knapper sys i, er det også mannen min sin oppgave. Det samme gjelder skifting av sengetøy hver uke, samt vasking av dassen.

Og jeg - ja, jeg har ansvaret for økonomien og styrer den med "hard hånd" (ufornuftig uøkomisk mann- He-he). Lager stort sett all middagen, vasker tøy (fordi det foretrekker jeg å gjøre). Tørker støv, smårydder og er pådriver til å finne på familieaktiviteter. Så her blir iallfall guttene mine vant til at vi deler på oppgavene.

Skrevet

Jeg har ingen sønn enda..men venter en i magen. Er vant med min mor gjorde meste av husarbeidet ja..MEN ikke dermed sagt at jeg synes det er greit..sliter litt med min sambo, men han trår til en sjelden gang..

Så MIN sønn skal nok få lære seg hva husarbeid er JA!!

MIN ex som jeg har barn med..han var enda mere håpløs en min samboer er nå..bodde hjemme helt til vi flyttet ilag..da var han 23 år..og moren hans ryddet og vasket rommet hans!! Gjett om jeg sleit da..så min nåværende samboer har iallefall bodd litt alene også så kan kan iallefall visst han vil..

SÅ MIN sønn skal nok få husarbeidsoppgaver han også som mine jenter..

Og min bror han er faktisk flink til husarbeid,lage mat til samboeren når han er hjemme og hun på jobb (begge jobber dag og kveldsvakter)

Så for om man har en far som ikke er så flink, så er det alikevel håp for at sønnenen blir det..det er min bror et godt eks på :))

Skrevet

OK. KANSKJE jeg godtar deres sønner da.. jeg kommer i allefall til å lage et sant helvete hvis hun kommer drassende hjem på en fyr som ikke vet foran og bak på en støvsuger!

Skrevet

Hehe, det har jeg ikke tenkt på. Men sier meg enig med HI. Min datter får igjennom meg og mannen min lære at husarbeid er et felles ansvar som man deler på. Håper hun finner en mann (eller en dame om så skal være) Som er opplært til det samme.

Skrevet

Og jeg håper virkelig ELias lærer av meg når vi skal dele på husarbeid.

mannen er vokst opp med at mamma tar av bordet, vasker, henger opp, bretter og alt det der..je holder enda på å lære samboeren å dele på husarbeid...

Skrevet

De flest damer vet å klage på mannen sin for at han aldri gjør døyt av husarbeid. Likevel oppdrar mange sønnene sine til at det er damearbeid. Er jo faktisk ikke verre enn at man tenker litt på det når oppdragelsen slår inn for fulle mugger. Mannen min er vokst opp med at mamma og søstrene tar av bordet, vasker og rydder. Kan jo si det sånn at det ble snudd fullstendig på hodet da han flyttet til meg for 8 år siden. Selv min konservative svigermor, som for øvrig aldri innrømmer å ha gjort eller sagt noe feil, har gitt meg den muntlige æresmedalje i mannsoppdragelse. Nå lærer min mann sønnen vår å støvsuge, og er rene verdensmesteren i å finne nyoppdagede støvfangere. Skapet er fullt av swiffer og jif `s nye vidunderstøvkoster. Og pjokken er i ekstase, det finnes jo ikke noe i verden som er mer morro enn å være med pappa i butikken.

Skrevet

Hvem lærer dere opp til å klippe gresset og gjøre annet tungt arbeide ute? Og hvem lærer dere å bruke verktøy?

Jeg kan forsikre dere om at jenta mi skal vokse opp til å bli like flink til dette som guttene mine.

Bare pass på! Guttene mine får ikke lov til å komme hjem med jenter som ikke vet opp-ned på en hammer eller hvordan man starter gressklipperen! Makan!

Kvinnfolk skal ha likestilling så lenge det betyr at mannen skal ta sin del av de oppgavene som tradisjonelt sett er kvinnfolkarbeid - men vil de ta sin del av mannfolkarbeidet? Neppe!

Skrevet

HI: da bør jeg nok om noen år presentere min sønn for din datter:)

Jeg er vokst opp med at både mor og far jobber - ergo; både mor og far gjør husarbeid. Derfor er det også en selvfølge for meg - og min mann at vi deler på arbeidet hjemme. Noe jeg selvsagt vil være bevisst på går i arv til vår sønn (foreløpig eneste barn). Han blir nok drømmemannen:) Hihi, han er allerede temmelig omsvermet av småpikene på avdelingen hans i barnehagen. (kan riktignok ha noe å gjøre med at han er minstemann og "maskot", kremtkremt)

For øvrig et HIMLA godt poeng du gjør!!

Men da må jo du sørge for at datteren din ikke blir en av mange "dumme" damer som velger "slemme typer" framfor de mer snille utgavene....!

Skrevet

Snøft du siste anonyme; det der er bare såååå utdatert...jeg kan både bruke hammer, sag og øks, og å klippe gress er jo ikke særlig tungt - det har jeg gjort mange somre...:)

Jeg kan tilogmed skifte dekk på bilen. Og jeg har mann, altså.

Men det er bare ikke sånne kjeeedelige rutineoppgaver som å vaske sokker, ta ut og sette inn av oppvaksmaskin, lage mat, rydde og vaske gulv- hver dag/hver uke etc etc...

Skrevet

Selfølgelig går det begge veier..

Men jeg ler av folk som mener de tradisjonelle manneoppgavene i hus og hjem tar like mye tid som de tradisjonelle kvinneoppgavene. Hjemme hos meg går det med minst 2 timer hver dag til husarbeid inne (som vi deler på). Snømåking, gressklipping, utskifting av lyspærer o.l. (som vi også deler på) tar på det meste1 time i uken.

HI.

Skrevet

Enig med HI jeg asså!

Og de tradisjonelle mannetinga, det er faktisk ikke så forbanna hard å bytte dekk på bilen 2 ggr per år, klippe gresset en gang i uka eller slå inn en spiker her og der. Jeg gjør mye heller det enn å vaske gulv!

(kanskje også derfor det her i huset er vskedame, mens mamma gjør guttetinga og pappa er på jobb! Jeg kan nemlig alt fra å bytte regreim på bilen, til oljeskift, snekre litt, bære tunge ting osv osv, ingenting jeg ikke kan som BARE mannen kan!)

Skrevet

Noen av sønnene til dibdamene vet hvordan man gjør husarbeid.

Mine er kjempeflinke!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg sa i en tale til min mor: Takk for allt du ikke gjorde i huset. Takk for at jeg fikk se hvor bra det kan være å være to, slik som dere.

- Min far har alltid gjort mere husarbeid enn mor. Hun jobbet mere enn han og følgelig fallt det mere på han en på henne. Er så glad for at hun ikke lot meg forstå at kvinner og menn er født til forskjellige formål i huset. Likestillingen har kommet langt i dette landet, men dessverre har den vært på tilbakegang siden midt 90 tall. Dette sees på lønninger, og antall timer nedlagt i husarbeid.

Skrevet

Sønnen min er 2,4 år og rydder rommet sitt frivillig og alene=) Godt opplært!

Er han godkjent?!

Skrevet

her hos oss handler det om å gjøre for hverandre. det er ikke nødvendigvis slik at jenta skal stelle huset da. men at man tar vare på hverandre. men tro meg både min datter å sønn skal kunne stelle hus.

og om de finner en de er glad i som velger å gjøre dette for dem må det bli deres valg ikke mitt. mitt håp og ønske er jo at mine barn er lykkelige og at de finner noen de er glad i som er glad i dem også. at de lykkes med det de jobber med. ikke glir gjennom alt men jobber for sine mål. og at de takler den motgangen de måtte møte på veien og da blir hvem som skal gjøre husarbeidet en bagatell. det får de diskutere med dine selv.

Skrevet

skulle ikke stå dine i stiste linje men Sine hihi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...