Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Nå ble jeg så ufattelig provosert her at jeg krever et svar fra deg. Du påstår at det er helt umulig å miste melken? Vel, nå skal du høre. Jeg hadde melk en eneste dag, 3. dagen etter fødsel. etter dette var det full stopp. jeg pumpet 6 timer i døgnet, fikk ut 20 milliliter til sammen i døgnet på det verste. dette gjorde jeg i 2 måneder. Jeg gikk til akupunktur, snakket med ammehjelp og fikk til slutt telefon fra norsk kompetansesenter for amming. Problemet mitt var mest sansynlig hormonubalanse som hadde oppstått etter fødsel. Jeg manglet rett og slett de hormonene som skulle få kroppen til å produsere melk. og du mener da at norsk kompetansesenter for amming har feil, og du har rett? Sånne fordommer som det har jeg INGENTING til overs for!
*ale* Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Rebel.. enig med deg, men jeg har hørt både helsesøstre og jordmødre si at det er umulig å miste melka... Jeg vet jo at det går an, men lett å tro på de da.. Tror det er mye gamle ideer ute å går. Vet at mange på Ammehjelpa sier det bl.a. og det er jo tragisk for de det faktisk skjer med.
Libido- Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Har ikke lest innlegget du sikter til, men kan tenke meg hva som står. Latterlig at folk kan uttale seg slik når det ikke finnes hold i påstandene hverken vitenskapelig eller på andre måter. Jeg mistet også melken, det vil si næringen. Kiloene raste av meg mens jeg ammet og etter 4 mnd var jeg undervektig og melken var uten næring. Hadde jeg fortsatt å amme ville også guttungen ha blitt underernært.
☆Anonymia☆ Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 bra sagt Rebel..er ikke alle som er like opplyste..
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Og du har ingen svar her? vil gjerne ha en link til en seriøs side som bekrefter det du sier. I mellomtiden kan jeg jo linke til min påstand: http://ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=52
Bea- Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 haha går det ikke an og miste melken? så klart det går an Det sjedde også med meg når jenta mi var 3 måneder. Så jeg er ett levende besvis på at det faktisk går an. Ammet jenta mi 24 timer i døgnet og fortsatt ingen melkeøkning hos meg..Så jepp det går an og miste melken..
Gjest Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Forstår du ikke at dette var et innlegg skrevet bare for å provosere sånne som deg? Har visst ikke vært her inne lenge nok... ;-)
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Hun er vel neppe eneste som tror at hun faktisk har rett så det skulle ikke forundre meg om hun virkelig mener dette her. mye rart som blir opplest og vedtatt her. Så nå vil jeg gjerne ha litt seriøs info fra henne, hvis dette faktisk er noe hun virkelig mener, og ikke bare sier for å provosere. forhåpentligvis er det bare for å provosere da, for sånne fordommer blir jeg kvalm av.
Gjest Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 I liken du la ved sto det at dette var sjeldent. Jeg er ikke enig med Gurli1 sine bombastiske uttalelser, men tror det er mange som mister melken pga for lite kunnskap om amming og økedøgn etc (sier ikke dette gjelder deg, men det er jo mange sånne spørsmål her daglig)
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Sjelden er det ja, men iflg henne var det jo "vitenskapelig bevist at man ikke kunne miste melken". det vil jeg gjerne se en link på. Helt enig i at mange får mindre melk pga at de gjør feil, men så har man sånne som meg som faktisk gjør alt rett, og allikevel kommer det ingenting...
Gjest Skrevet 14. april 2008 #11 Skrevet 14. april 2008 Jeg tror nok at nå som anonymknappen er borte på Kranglesiden vil det bli flere sånne innlegg her på Skravlesiden av brukere uten profil.
Gjest Rebel + soggy bottom baby Skrevet 14. april 2008 #12 Skrevet 14. april 2008 Ja, vi får håpe sånt bare er bull og at folk ikke går rundt og virkelig tror og mener noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå