Gå til innhold

Penger til konfirmasjon...når man har felles og ikke felles barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et tenkt tilfelle...

Skal gi gutten 10000 kr i konfirmasjonsgave..far gir 5000 kr..og mor gir 5000 kr...Altså 10000 kr til sammen..

Når felles barn skal få gave får dem 10000 kr av mor og far..

Er dette greit...eller skulle far gi 10000 kr alene til sønnen sin??

(altså et tenkt tilfelle)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke jeg helt skjønte?!

Skrevet

Far skal gi 10000 alene til sønnen sin. Fordelen med skilte foreldre. ;)

Skrevet

Eller, mulig jeg misforstod. Jeg mener både felles barn og særkullsbarn skal få like mye. Eks, jeg fikk 2000 av pappa+stemor til jul, og deres fellesbarn fikk det samme. Det mener jeg er riktig.

Skrevet

Hehe..fordelen med å ha skilte foreldre..hihi

Jaja..hvis man skal si det på den måten så..:)

Ser på min stesønn..han får jo penger og gaver i hytt og pine..

Fra mine foreldre...og mamman sin kjæreste m/familie..han har jammen mange besteforeldre..

Skrevet

Syntes å gi barna 10 000kr i gave er mye samme hva jeg da.

Men syntes at far ikke skal gjøre forskjell. Hvis han spytter inn 5000kr i gave til fellesbarn skal han ikke gi mer en det til sønnen sin han har med annen mor heller.

Det ville faktisk vært urettferdig ovenfor fellesbarnet.

En konfirmant er 14-15 år og man kan enkelt forklare det for de at 5000kr er fra faren og 5000kr er fra moren.

Syntes mange er så opptatt av at ting ikke skal bli urettferdig for barn av en av foreldrene slik at det ofte tipper over og blir urettferdig for fellesbarn.

Jeg vokste opp med ei venninne som hadde det slik og hun følte faktisk at hun var mindre verdt for pappan sin en det hennes halvsøsken var. (hun var felles barnet.)

Skrevet

Gutten får 5000 av far og 5000 av mor, det samme gjør deres felles barn. Altså får alle 10 000 tilsammen.

Som stemor (så sant jeg hadde kontakt med gutten) hadde jeg kanskje kjøpt noe i tillegg til de 5000 fra far i en sånn situasjon. Da blir pengegaven kun fra foreldrene synes jeg.

Som stemor er man jo på en måte med på fars gave, men tror jeg ville kjøpt noe for rundt 300-500 kr - noe jeg visste han ønsket seg. Bare for å gi en oppmerksomhet og vise at jeg bryr meg.

Skrevet

tutta og gutta..

Ja, er jo litt enig i det du sier der...da får jo den gutten i realiteten si 15000kr...altså 10000 fra far og 5000 fra mor..

Mens våre felles barn får "bare" 10000...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...