Gå til innhold

Hvor mye sover deres 10-11md baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi har begynt å sove mer i det siste (skal ikke klage)men lurer på hvordans deres barns søvnmønster er i denne alderen. På dagtid sover hun alltid i vogna ute. Har finni ut at hun sover best da.

Tulla sover slik:

Dubb 1: 10-12

Dubb 2: 14.30-16

Natta: 19.00-07.30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gutten min er 10 1/2 mnd gammel å sover:

Dubb 1: 09.30 - 10.30

Dubb 2: 13.30 - 14.45

Natta: 19.30 - 07.00

(han sover hele natta, ingen mat eller våken da)

Skrevet

Da sover hun mye og godt:)

Sønnen min er 10 1/2 mnd, og sover bedre nå enn for ca 1 mnd siden. Men det går litt opp og ned, er vel pga tenner, litt magevondt etc.

Men sånn i hovedsak sover han sånn:

Natta: Ca 19.30-ca 07.00 - noen netter "tuller" han og er lys våken kl 4, kl 6 etc men det er bare en gang iblandt.

Dagen: Ca 10.15-11.15

Ettermiddag: Ca 14.15-15.30

Men som sagt er det litt opp og ned, noen ganger på dag/ ettermiddag våkner han tidligere. Har begynt å lure på om han kanskje driver og går over til kun en lur, men når gjør de det egentlig? Noen som vet?

Skrevet

jeg trur det er veldig forskjellig fra unge til unge..

jeg har tenkt på om jeg må gjøre det med gutten min jeg å, men han er trøtt i 10 tiden og ett tiden, så da legger jeg han!! trur det kommer av seg selv etterhvert jeg.. i barnehagen hadde jeg unger på omtrent et år som sov to ganger... det sluttet de som regel ikke med før de nermet seg 1 1/2 år...

Skrevet

Jeg har hørt at det kan være lurt å begynne å tilvenne med en lur når de begynner i barnehagen. Eller rundt 15 md alder. Her blir tulla 15 md når hun begynner i bh, så vi får se.

Men tror det gradvids vil bli mindre soving på dagtid.

Skrevet

Jeg kommer IKKE til å tvinge ham til å sove bare en lur bare fordi han skal begynne i barnehagen, det får han bestemme selv og ikke de i barnehagen. Han begynner ikke før i august da han er 14 mnd da, men i sommer skal han få den søvnen han trenger. Hvis barnehagepersonalet synes det er ugreit med barn som sover to ganger får de ta på seg jobben selv med å avvenne ham med to lurer, de er jo tross alt på jobb og skal passe barna på barnas premisser synes nå jeg....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...