Gå til innhold

Hva savner DU i butikkene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..Jeg jobber med en idè om å starte opp en ny nettbutikk for oss småbarnsforeldre.

Tanken bak er å klare å tilby bl.a klær til gravide /ammere uten at vi må blakke oss helt.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle stille dere alle et spørsmål..

Hva er det DU savner idag? Er det noe spesielt du mener det er for dårlig utvalg eller for dyrt utvalg av den dag idag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pene klær (som ikke ser ut som telt) til oss med store pupper - større enn vi (jeg) ønsker.

Finner masse fine klær - men enten har de ikke størrelser nok til å få inn puppene, eller så blir de altfor store på resten av kroppen slik at men både mister formene OG ser tre ganger større ut enn man egentlig er!

Med store pupper mener jeg D og større. Selv er jeg 85/90 D pr.d.d

PS. jeg er ikke for høye priser, men jeg hadde vært villig til å betale for å få klær som sitter godt.

Skrevet

mammabukser som du faktisk kan få over rumpa. sånn at vi slipper å kjøpe 3 nr for store som henger i låra!!!

Skrevet

Nå trodde jeg du mente hva vi savnet av dagligvarer som kelloggs frosties, plattfot-isen, osv..:P

Jeg vet ikke hva de har i de fleste mammabutikker, men var innom i H&M og prøvde jeans, som jeg har laget et litt "forbanna" innlegg om...

knappene er nemlig ikke til å åpne, de er bare til pynt, og det går ikke an å justere linningen UT, slik at man gjerne må gå opp i str for å få buksa over hoftene/rompa, og da ender man opp med en bukse som ikke sitter i det hele tatt, men man fikk den hvertfall på seg..

En jeans man kan justere UT, helst med knapp man kan åpne takk!=)

Skrevet

blir nok vanskelig å tilfredstille alle har siden alle er forskjellige.... du må nok bare ta et valg ut fra hva du kan tjene på...

kanksje mer et nisje område og heller ta litt mer for det...

jeg kunne godt tenkt meg bukser med lange bein... smale hofter og lave på livet... finner nesten aldri bukser som ikke er for store over hoftene når de er passe ellers...

er liten og kan av og til bruke str 14år og i alle fall 16år om de er lange nok..

Skrevet

Gravid bukser er vanvittig dyrt....

Ellers samle ting som jordnøttolje,massageolje gravide kan bruke og bringebærbladkapsler/te...Slike ting som man må byen rundt for å kanskje ikke finne i det hele tatt...

Praktiske topper til føden og amming,bæreseler,ammeting generelt(brystpumpe,ammeputer,ammeinnlegg,brystvortesalve osv.).

En sånn har egentlig handlet ferdig men har plutselig behov for det og det da det ikke lot seg gjøre utvalg...

Er førstegangs så der har andre sikkert en del å tilføye sånn...

Skrevet

Jobbklær! Har streng kleskode (drakt/dress/skjorte) og jobber med utelukkende menn. Jeg ser ut som en hval der jeg presser meg inn i figursydde skjorter og drakter som er altfor små, sømmer sprekker og knapper fyker veggimellom :-D Men det er søren ikke mulig å finne ordentlige klær. Kan seff kjøpe vanlig klær en størrelse større eller to, men det er så dyrt! Og om fire uker er de jo ferdige de og...

Skrevet

Tusen takk for itlbakemeldingene :) Flere tilbakemeldinger taes imot med stor takk.

Har selv sittet og vært både irritert og frustrert over mangel på klær som ser BRA ut.. Elsker å være gravid,elsker magen min og elsker å vise den fram..Har ikke lyst til å kle på meg telt bare fordi at de går over magen.

Var nå etter at jeg startet å lete etter ammeklær jeg innså at skulle jeg komme noen vei måtte jeg starte opp noe selv. Tar derfor også all tilbakemelding om hva dere savner med en stor takk. Jeg syntes at vi fortjener se stråålende vakker ut (kanskje spesielt nå) når man er gravide og skal amme.

Og jeg syntes også at det da er umenneskelig å skulle betale 600 kroner for en tskjorte som ser ut som noe en blind person har sydd sammen. :-S

Skrevet

ammetopper som ikke er så tilsittende rundt magen. lett å få ut puppen, men kunne værdt litt videre rundt magen, slik at jeg slipper å tenke på at magen ikke har blitt så liten etter fødsel enda=)

Skrevet

MASSE babyklær til nyfødt ! Mammajeans i stort utvalg også ! Finner ikke bukser, bare topper :-( Er et jeans-menneske !

Skrevet

Bra Prematur utvalg...

Skrevet

Ja, og ammebh som er større enn C-cup. Det er jo nesten umulig å oppdrive.

Og som nevnt over bukser til gravide. Er ikke spesiellt pent å gå med joggebukser ute de siste 2-3 måndene.

Skrevet

Mammabukser i små strl. Umulig å finne noe som henger på denne rompa.

Jeg tror at den som begynner å selge/lage FLERE strl av mammaklær, altså et større register, kommer til å gjøre det bra. De burde fines fra 32/34 til 56, liksom.

Og... jakker til en overkommelig pris.

Skrevet

Og, ja, kom på en ting til fra første svangerskap:

Klær til begge kjønn på baby. Altså til alle dem som ikke vet kjønnet. Er fortsatt masse lyseblått og rosa der ute og hvis det skal være til begge,blir det gjerne helt hvitt.

Skrevet

Jeg vil ha DENNE nettbutikken i norsk utgave:D

De har alt man kan ønske seg og til latterlig lave priser :) De har petite for oss med korte bein, og Plus for de med litt ekstra, hverdagsklær, jobbeklær etc etc. Når feriepengene kommer skal det bli seriøs shopping i den butikken. Hehe.

http://www.motherhood.com/

Skrevet

Løse ammetopper!

Alle sitter jo så stramt rundt magen, og den husker jeg fra sist at var en stor slapp deig i lang tid etterpå....da vil jeg jo ikke ha en topp som sitter stramt inntil!

Skrevet

OOOO...Veldig enig...Masse fint,ikke så dyrt...Jepp alà denne i norsk utgave... =0)

Skrevet

Ytterklær. Tenker da på noen litt fine jakker eller kåper. (Vanvittig lei av fleecejakka mi, kan du si. Og nå går den bare igjen hvis jeg har lommene åpne... Lekkert! :-P)

Kanskje turbukser for vinterbruk? (For folk som jobber i barnehage/ skole eller rett og slett har småbarn fra før som de vil ut på tur sammen med.) Vanlige joggebukser blir litt for kaldt i grunn.

Lykke til med nettbutikken! :-)

Skrevet

Gjerne alt på et sted er lei av å måtte farte rundt for å finne det jeg trenger uten at det koster skjorta.

Jeg savner å kunne finne det meste av badeartikler i sånne små flasker på et sted, har vært innom flere steder og alle har noe men ingen har alt.

Nøytrale klær til nyfødte ikke alle vet kjønnet, ammebh i stor størrelser uten at de koster 500 kr. Bukse, kjoler ( skulle i bryllup med nr en fire uker før termin og det var vanskelig å finne noe som var pent), ammetopper som sitter løst.

Skrevet

Klær som er flatterende for en normal kropp med stor mage!

Synes det er helt latterlig at 90% av gravid-toppene jeg har sett, har horisontale striper. En vil jo gjerne se ut som at en ikke har gått opp _så_ mye!

Ellers har jeg også lett lenge etter bukser som ikke er helt trange i leggene. Kroppen forandrer seg og hoftene blir bredere; da vil en bukse med litt "sleng" jevne ut denne forskjellen og gi en mer flatterende siluett.

Ellers har jeg også et stort problem med å finne topper som passer over puppene! Båndet/strikket som skal være under, blir sittende i brystvortehøyde, ellers så må jeg kjøpe str xxl, og da er den jo altfor stor i livet.

Gravide kvinner får jo ofte noe voldsomt til timeglassform, og det ser det ut til at klesprodusenter helt har glemt. Jeg vil i det minste gjerne få beholde det lille jeg har igjen av midje!

Skrevet

Tøffe/pene mammaklær som ikke koster en formue. Tøffe stellevesker som ikke koster en formue. Og ellers det meste av babyutstyr, synes jeg det er for dårlig utvalg av

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...