Gå til innhold

Hva gjør dere hele dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser mange av innleggene her er om at mannen må stille opp mer på dagen, og om natta... For dere som er i permisjon, så lurer jeg på hva dere gjør på dagen. Sitter dere med babyen i armene hele tiden, eller sitter dere bare her på nett? Jeg er i permisjon, og jeg leker, steller, triller turer med tulla vår, og jeg vasker huset, handler, vasker klær og jeg hjelper de store med lekser, og underholder dem også av og til. Jeg vet jo at manfolka også skal ta sin tørn hjemme( det gjør min), men er det ikke greit å ha noe å gjøre om dagen da?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

signerer denne mams!

Tenkte akkurat det samme da jeg leste den andre tråden. Jeg vasker hus, koser med lillemann, leker med han, drar på byturer, trilleturer barselgruppe etc. Men jeg synes nå det er koselig at det ser rent og pent ut hjemme selv om jeg har en baby. Mannen min er ikke av den typen som vasker og steller så innmari, men hvis jeg trenger hjelp, så hjelper han meg mer enn villig. Vi har en avtale om at jeg tar det meste innvendig, så tar han seg av det som er utvendig, som innebærer, snømåking, klipping av plen, restaurering av hus, maling av hus, bilvask, bil reparasjoner osv.....

Skrevet

mannen min hjelper ikke om natta. har ikke forventet det heller for han jobber fra 7-15.

dagen vår starter i 7tida. da er det ny bleie og mat.. så leker hun på gulvet ca ein halvtime.. da dusjer eg. vasker klær eller rydder.. så dagene går i rydding, lek, gå turer, mating+++. så er det middag i 4 tiden. så har tar sambo Nora ei stund. leker på gulvet eller går tur. så er det grøt i 6 tiden, bading og flaske så er det natt i halv 8tiden.. da rydder eg leker og tar som oftest oppvasken. sabo hjelper lite hjemme, men han har Nora mens eg rydder.er egentlig fornøyd med det.

Skrevet

eg rydder, vasker å vasker kler. å er selfølgeli mye med snuppa :) er jo den som er hjemme som bør ha ansvar for å holde huset.. han har ansvar for søppelet..

men til høsten da min permisjon er over, da deler vi på oppgavene.. da forventer eg at han tyr til litt mer enn han gjør nå.. sitter og mye på nett, men jenta såver mye, å det går fort å gjøre husarbeid når en har laget en uke plan for når man gjør diverse :)

Skrevet

hehe samme tenkte jeg. Er det en dag eller en uke som er slitsom så er det vel ikke så fælt at det er litt "kaos" hjemme. Jeg/vi tar en sjau når vesla har lagt seg om kvelden det er lurt for da er også pappa hjemme og kan hjelpe til litt. Men den dagen da vi begge er ute i jobb igjen må vi trå til begge to!

Hilsen mamma til en baby og en skole gutt

Skrevet

her hjelper ikke sambo til om natta. pga at han jobber. selv om han jobber frå 1500-2200 så har eg jenta om natta. er jo eg som har permisjon med babyen :) husarbeid aner ikke han hva er en gang, så det gjør eg og. han har nett fått ansvar med å ta ut søppelet :)

så dagene våre går til, lek, mating,såving rydding bading, trilling og mer lek :)

Skrevet

Nå er det ikke alle her som kun har baby ! Flere har et eller flee barn fra før , så man har ikke likemye tid ti å dille og dalle som man har med nr 1 .

Jeg syns nettene er mine , siden jeg kan legge meg på sofaen når lille sover hvis natten har vært tøff .

Men husarbeidet syns jeg vi skal dele . Det er en full jobb å gå hjemme.

Når mannen deres har pappaperm , gjør han ALT da ? Han har sikkert ikke permisjonen alene heller , for dere har vel tatt ferien samtidig ?

Skrevet

Har full sorståelse for at det er mer jobb og ha to, men du sitter vel forsatt ikke og ser på dem hele dagen?

Når du sier at det er full jobb og gå hjemme, for meg så betyr faktisk det og holde huset i så nogen lunde orden, og jeg synes det er helt greit.

Pappan her i huset går ut i permisjon 7 juli, og da begynner jeg og jobbe. Poenget med den permisjonen er at han skal kose seg med lillegullet, men det innebærer også at han må holde orden på huset.

Skrevet

Jeg har tre barn... to gutter som snart er 9 år, og ei jente som er 6 mnd. Er enig i deg om at det er fulltids jobb å gå hjemme, men da mener jeg at man burde kunne vakse og holde huset i orden (om man vil det da). Samboeren min gjør jo ting når han er hjemme, men jeg "sparer" ikke noe bare fordi HAN skal gjøre det når han kommer hjem. Tenker ofte på hvordan min mor hadde det da vi var små. Hun klaget aldri. Hun var hjemme med oss unger til vi begynte på skolen. Hun holdt alltid huset i orden, og hun hadde tid til å være sammen med oss. Det jeg tror som har skjedd nå er at folk skal liksom ikke gjøre så mye lengre. Man skal bare kose seg med barna, og ta husarbeidet når mannen kommer hjem...

OG jeg må jo bare få sagt at min samboer gjør faktisk ALT når jeg ikke er hjemme. Han skal snart være hjemme med tulla i 6 uker, og da forventer jeg at huset er i orden, og det VET jeg det vil være.

Skrevet

Javel så lettvint det virker for deg å ha barn da!!

Skrevet

Jepp! Sitter baaaare her inne på dib! :)

Nei - gjør og gjør... Snuppa pleier å våkne for morgonen ein plass mellom 7 og 8. Då tar eg ho opp i senga mi og gir puppX2. Så ligger vi her og koser og prater ei stund. Står opp og dusjer og tar morgonstell på snuppa og når vi er klare er klokka som regel ein stad mellom halv 9 og halv 10. Snuppa ligger på leikematta mens eg spiser frokost. Så får ho litt grøt og pupp klokka halv 10-10 og legger seg klokka 10-halv 11 (av og til er dette ein time tidlegare, dersom ho våknar tidleg den dagen).

Som regel sover ho då i 2-3 timer, men ikkje samanhengande (skal ha smokk, bli snudd, av og til bleie og mat). Derfor kan eg ikkje sove noko særleg i denne perioden (kanskje ein halvtime om eg er heldig). Men eg pleier å gjere litt husarbeid, dibbe litt, sjå litt på tv, lese litt o.l i denne perioden.

3 dagar i veka har eg avtalar i 12-13 tida, og då går eg ut med vogna i 11 tida.

Halv 1-halv 2: våkenperiode i ca 1-2 timar på snuppa. Då pleier vi å kose oss saman mykje, men dersom det er noko eg må gjere i huset o.l. så ligger ho på matta si. Elles skal ho ha mat eit par gonger og stell i denne perioden.

Ca. halv 4: liten lur på 30-45 min. Då gjer eg ingenting nyttig! FY!

Ca halv 5 til halv 8: Våkenperiode med hyppig mating og mykje oppmerksomhet til tuppa som snart skal legge seg, kveldsstell. Natta.

Halv 8 til 10(som er det seinaste eg legger meg): Smokkeløping, tvtitting/dib, samvær med sambo.

Som du ser: er det nok av ting som skjer i løpet av dagen, sjølv om ein ikkje er like flittig som deg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...