Gå til innhold

Overnatting hos besteforeldre, "klengete" etterpå..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa sov over hos sin mormor og morfar på lørdag for første gang, da vi var på fest. Vi la henne og hun sov der til neste morgen. Mamma sa at hun var i godt humør hele tiden og pludret og var i storform. Noe som jo var godt å høre. Men i går, da vi skulle legge henne, brukte vi lenger tid enn vanlig og jeg måtte sitte hos henne til hun sovnet. Vanligvis sovner hun når hun får hodet på puta. I dag vil hun helst bare sitte på fanget og jeg brukte 3 kvarter på å få henne til å ta sin første lur. Nå har hun bare sovet en halvtime og er våken igjen. Kan det være hun er redd jeg skal bli borte? Hun er snart 9 mnd. Noen andre som har opplevd noe sånt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt naturlig at de ønsker mer nærhet etter å ha vært borte litt fra deg/dere, det har med tilknytning å gjøre og er helt normalt i den alderen. Selv om de har det helt fint der de er, så trenger de ofte en slags bekreftelse og gjenoppretting av nærkontakten med deg/dere når de kommer hjem.

Skrevet

Hei! 9 måneders alderen er ofte en tid hvor de er litt følsomme og klengete og kanskje hun har savnet dere og tar det igjen ved å sitte mye på fanget og kose. Det er sikkert litt rart for de små når de skal lære seg at mamma og pappa kan være borte for så å komme tilbake.

Jeg tenker at hvis hun skal sove borte så er det kanskje lurt at besteforeldrene legger henne selv slik at hun ikke føler seg "lurt" ved at dere legger og så når hun våkner er dere borte. Bedre å si hadet til barnet selvom det gråter litt når man går. Det pleier å gå fort over og barnet vil føle seg tryggere hvis det vet at mamma og pappa sier i fra først når de skal gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...