Gå til innhold

har du hovne bein?


♥En søt og ny søtnos i magen♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget fredag kveld at beia mine var ganske hovne. Har ikke vært det tidligere i svangerskapet. Er i dag 38+4, og er fortsatt hoven. Føler meg i fin form forøvrig. Noen som har tips til hvordan bli kvitt vannet i kroppen? Bør jeg snakke med lege?

 

Noen med erfaring med dette her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er så mye du kan gjøre for å bli kvitt dette hersens vannet, men å føde skal visst hjelpe da =/ Forøvrig kan det hjelpe en god del om du drikker masse - helst vann og minst 0,5 l mer enn vanlig. Bading i basseng skal også forebygge ødemer i kroppen, da trykket fra vannet i bassenget skal kunne presse vannet i kroppen tilbake dit det hører hjemme. Ellers kan du ligge med bena høyt ved en hver anledning, samt kjøpe støttestrømper på apoteket.

Det er det jeg vet om som skal kunne virke forebyggende mot ødemer i kroppen. Men selv om jeg drikker mellom to og tre liter vann hver dag, bader en gang i uka og ligger med bena høyt så ofte jeg kan, så har jeg fortsatt fått litt ødemer i kroppen =/ Her har det gått hardest utover fingrene i første omgang, men kjenner (og ser) at jeg har begynt å hovne litt rundt anklene også...

Du bør nok ta opp dette med lege/jordmor ved neste kontroll. For hvis du i tillegg til ødemer har høyt blodtrykk og proteiner i urinen, er det stor sjanse for at du har svangerskapsforgiftning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...