Gå til innhold

Foreldrefradrag på selvangielsen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare når man har pass til barnet mens man er i jobb at man har krav på det, eller har man krav på det når man er hjemme i permisjon også?

Leser på dagbladet at man kan føre opp pass når det er venner eller besteforeldre som har passet han også... Noen som har gjort det? Det står at utgiftene må være dokumenterbare, hvordan har dere evt, løst det?

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/04/13/532373.html Punkt 15 i den linken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i permisjon, men min mann som betaler barnehagen får igjen for det om. Han viser bare til autogiro som ligger inne i vår kommune.

Det er jo snakk om fast barnepass her da - ikke når bestemor passet småen 4timer en lørdagskveld:) Ikke så mye å hente der:)

Skrevet

Skjønner om det er snakk om en kveld på 4 mnd liksom at det ikke er noe å hente på det, men av div grunner har vi vært nødt til å ha en del barnepass, og da blir det litt kjøring...

Men vi kan jo ikke "bevise" på noe vis at han har vært der, det var det jeg mente

Skrevet

Jeg trodde man bare fikk igjen penger dersom barnepasser (enten det er familie eller dagmamma) skatter for pengen man tjener på barnepass. Derfor må du vise kvitteringer.

Har du betalt kontant er dette svart dagmamma om du vil ikke få noe igjen.

Skrevet

Det blir svart dagmamma opp til en viss sum. Jeg husker ikke når man er skattepliktig.

Skrevet

Ikke vet jeg ang betaling av barnepass, men dette er da altså snakk om kilometrene man kjører.... Altså ikke betalt barnepass, men kilometergodtgjørelse eller hva jeg skal kalle det...

Besteforeldrene nekter å ta i mot penger for pass. Ser jeg uttalte meg litt uklart, er tidlig på morran her =P

Skrevet

Det menes at du kan sette opp kr 1,40 for kjøringen til familie og venner som passer barnet i tillegg, dersom du ikke bruker opp fradraget ved barnehage eller SFO ordning. Det er vel ment i de tilfellene hvor prisen du betaler for din plass går under den oppsatte grense (som igjen fører til rett på fradrag på kr 25000,-). Da sper du på med kilometer også for å oppnå grensen. Forutsetningen er at man har barnepass med kvitteringer, ikke at du setter opp beløp på at besteforeldre og venner har passet barnet, kun kjøringen til og fra disse.

Skrevet

Kan man sette opp kilometer til og fra besteforeldre som passer barnet svart?

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...