Gå til innhold

Hjelp! vil ikke sove midt på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fakta: Barnet er nesten 2,5 år. Jeg er gravid med nr. 2. Har vært mye kvalm og sengeliggende, men frisk nå i lang tid. Aldri hatt problemer med soving, aldri hatt vane å sove i vår seng. Gikk over til stor seng for 3-4 uker siden, uten problem.

Nå våkner ungen midt på natta og nekter å sove videre. Sier hun vil sove med oss, men begynner å vri og vrenge på seg etter kort tid. Har forsøkt å sove på madrass på gulvet hennes, både at hun sover i sin egen seng og at hennes madrass kommer ned ved siden av den store madrasen. Hvis pappan kommer vi hun ha meg, hvis jeg kommer vil hun ha pappan. Sier hun ikke har vondt, sier hun ikke er redd.

En periode gikk det bedre ved at vi laget skjema på veggen der hun fikk klistremerke for hver natt hun sov i egen seng (presang etter 5 klistremerker osv.). Men nå har hun mistet interessen, og det er ille fatt. I går startet hun halv ti og holdt det gående til 2 om natta. Ingen av oss får sovet.

Jeg tror ikke hun er syk. Hun hadde 38.2 i natt, men det kan like gjerne være at hun var sliten og oppkavet.

JEG TRENGER RÅD! Hun gårter så sårt og klynger seg til oss når vi kommer inn på rommet, det føles helt uutholdelig å måtte kjøre skrikekur nå. Og hvordan gjør man det i såfall?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...