Gå til innhold

For høy blodgjennomstrømning i navlestrengen......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Søstra mi er gravid i uke 34-35 og har fått påvist for høy blodgjennomstrømning i navlestrengen. Og i forbinnelse med det vurderer de å sette i gang fødselen. Jeg har søkt litt på nettet men ikke funnet noe om dette. Er det noen som vet hva dette innebærer eller hva som er farene ved for høy gjennomstrømning?

Håper noen kan hjelpe meg, jeg blir snart gal av bekymring!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt om det egentlig, bare det motsatte, at det er for dårlig gjennomstrømning..

Men tenkte kanskje virkningen kunne være noe av det samme som da jeg fikk nummer to. Bare gjetter her altså, men det skjedde noe så han fikk for mye blod til seg gjennom navlestrengen som han ikke fikk kvittet seg med. De vet ikke helt hvordan det skjedde, men enten fikk morkaka et trykk eller så kom navlestrengen i klem så blodet rant fritt til ungen, men ikke tilbake til morkaka. Resultatet var at han ble født med veldig høy blodprosent. De tappet blod av han og erstattet med saltvann og holdt han under overvåkning på nyfødtintensiven et par dager. Han fikk også veldig gulsott, men alt gikk helt fint.

Vet ikke om det samme kan skje ved for høy gjennomstrømning, skulle jo tro blodet rant like bra tilbake til morkaka som andre veien...?

Skrevet

Tusen takk for svaret. Jeg finner masse på nettet om for dårlig gjennomstrømning, men ikke for mye. Men det kan nok være som du skriver. Om noen timer nå så får jeg vel vite om det blir fødsel snart eller om de skal se det ann ennå litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...