Piipii Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Når legger dere deres 3-åring og når våkner de? Datteren vår har akkurat fylt 3, og hun har brukt å legge seg rundt kl 19. Da dette var nødvendig før, men nå kan det virke som hun ikke tenger så mye søvn. Hun må opp klokken 7 når vi skal i barnehagen, og våkner ofte klokken 6 om morningen noe som ikke er så bra da hun er stup trøtt kl 16 på ettermiddagen.
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Vi har fått akkurat det samme problemet. Før la vi jenta vår (blir 3 nå snart) i 19 tiden og 2 1/2 -3 timer hvil på dagen. Da sov hun til i 9 tiden. Men nå er hun oppe i 6-7 tiden hver dag. Selv om vi har halvert hvilen og legger henne litt tidligere. Jeg har bestillt time hos legen for min del for nå det gått så langt at jeg vil snakke med en som kanskje har noen flere svar.
minsta Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Det der er så individuelt, at du nesten bare må se an hennes søvnbehov for tiden og tilpasse etter det. Min legger seg mellom 18 og 20 og sover gjerne til mellom 9 og 10, hvis han ikke _må_ opp før. Når jeg skal på jobb, må han opp halv 7, så jeg lar ham sove lenge de dagene han har mulighet. Det går ikke ut over legging på kveldene, så han har nok et stort søvnbehov. Men det er jeg vant til fra storesøster, hun har alltid vært glad i å sove lenge.
Gjest Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Min gutt på 3 år legges kl.19 - og han står opp kl.06. Synst vi har en fin rutine på å ha det slikt, selv om gutten synst det er litt vanskeligere å sovne nå som det er lysere ute.
Piipii Skrevet 14. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. april 2008 Ja kan nok ha litt med at det blir lysere ute, derfor hun våkner tidligee. Hun har aldri noe problem å legge seg, men hun våkner fryktlig tidlig nå, og det går jo utover humøret hennes. Hun sluttet å sove på degan etter påsken, men det har ikke noe virking det heller
winneboo Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Jenta mi er 2,5 år da men hun legger seg 18.30, men så må vi opp 05.45 hver dag da så hun må legge seg såpass tidlig. Men så har hun er lur på 1 times tid ved 12-tiden i barnehagen.
To tette + snart ei med flette Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Her legger både minsten på 3 og storebror på 4 seg mellom 19-20 og sover i ca 12 timer.
Saftsuse 84 Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Vi har som mål at 3 og 5 åringen skal være i seng til halv 8, og senest 8! Fungerer fint! Men ofte legger de seg halv 7, men da er 5 åringen oppe tiiidlig! Hun på 3 kan sove leeenge uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå