Anettemor82 Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Gutten vår er snart 3 mnd og må ha to måltider om natten. Skal han bare styre det selv og slutte med det når han vil selv eller er det noe som kan gjøres for at han sover natten igjennom? Det er ikke noe problem å gi mat på natten, men hadde selvfølgelig vært deilig å sove natten igjennom. Hva med soving på dagen? legger dere dem til faste tider eller sover de når de selv vil sove? er førstegangsfødende så jeg vet ikke når han skal styre og når jeg skal styre rutiner:)
Yrha Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 La han få styre spisinga ihvertfall fram til 6 mnd. Gutten min er 9 mnd, og han styrer amminga enda, men vi har faste måltider med fast føde. Soving styrer han også selv, og har alltid gjort. Søvn avler søvn når de er så små som din, så hos oss fikk han sove så mye han ville og det har fungert kjempefint. Men selvfølgelig, må jo følge med at det ikke går for lenge mellom duppene, for da kan de bli overtrøtte
Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Gjør det som er best for dere!! Ikke stress. Jeg bestemte meg for å kutte nattmaten rundt 3 mnd og det gikk kjempe bra etter bare 2 dager!! Nå er det mat kl 5 og der er ikke natt syns jeg. Men dette er noe som funker for oss og ikke sikkert det funker for andre. La gutten din bestemme litt til du og ta det når du føler han er klar. Emil- fint navn forresten hehe
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Det sies vel at de skal få spise om natta til de får minst ett måltid fast føde på dagtid. Men hvis babyen sover hele natta av seg selv så er det greit og det er et tegn på at han får nok mat på dagen. Men hvis du merker at han våkner mest av vane og ikke spiser noe særlig kan du jo prøve å kutte det ut. Ellers er det aldri for tidlig med vaner, som å ta på pysjen til ca samme klokkeslett hver dag etc. Signalisere at det er natt ved å ikke skifte bleie på natta og ha på minimalt med lys når han får mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå