Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste så har vi slitt mye med nattesøvn, det var ikke noe nytt.

Men nå lurer jeg litt på; når slutter man med mme? LilleM får ikke mye flaske. 1 flaske før legging til kveldsmaten ca 150 ml, og 1 flaske om morgenen når han står opp ca 150 ml. Resten av dagen drikker han vann.

Men jeg lurer litt på når vi skal slutte med dette? Han har i det siste begynt å våkne kl. 05:30 og det er i tidligste laget spør du meg.. Samtidig som han nå bare sover 1 gang på dagen. 12 timer om dagen er lite for en så liten gutt føles det som..

- Kan det være derfor han er så urolig om nettene?

Ble litt rotete skrevet, men jeg håper dere skjønner litt i allefall..

Jeg er steintrøtt etter mange våkennetter pga sykdom og pga urolig gutt. Og nå er det jo jobb som krever sitt også!

Blir det bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Vi har ikke helt sluttet med mme til Mathilde enda. Men vi blander 50/50 med vanlig melk. Planen er å mikse mindre og mindre mme i så hun blir vant til vanlig melk. En periode da jeg startet å jobbe fikk hun mme i 5-6 tida på morgenen. Men hun sluttet mer eller mindre av seg selv. Vi bare bestemte oss for at nå er det kun smokken som gjelder. Vi tok det en helg og var bastante noen netter så det hjalp. Det hender enda at hun våkner i den tida (som f¨,eks i natt), men stort sett bare dytter jeg smokken inn så sovner hun igjen til halv åtte-åtte.

M sover også bare en økt på 1- 1 1/2 time i barnehagen. Ofte får barna litt urolige netter i starten når de er hos dagmamma eller i barnehagen. Mange inntrykk å fordøye.

Den første måneden så var jeg stuptrøtt pga mye nattevåk pga sykdom og våken liten jente. Men ser nå at det går seg til. Må derimot si at vi gav uten dårlig samvittighet mme når hun hadde feber for å få i henne væske. M har jo aldri vært glad i vann før nå så det var det eneste vi fikk i henne.

Etter at hun beg i barnehage så spiser hun mye mer enn ellers og drikker da også tilsvarende mindre mme. Så vi har bestemt oss for nå å kutte ut mer og mer av mme. Det er jo kalorier i den også. Føler hun får mer enn nok fra kosten ellers og kan drikke vanlig melk og vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...