Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg full pumper melk til min 9 uker gamle beibi.

Jeg pumper nå 4 ganger til dagen og får da 500 ml om morgenen og minst 250 de 3 andre gangene.

Spørsmålet mitt er om produksjonen vil klare å holde seg på dette nivået fremover selv om jeg bare pumper 4 ganger om dagen. Jeg har pumpet bare 4 ganger daglig den siste måneden og trodde det etterhvert ville begynne å minke på melka, men det har det ikke... Er redd det plutselig skal bli for lite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trykket lagre litt for tidlig der ja...

Er det noen som har peiling på pumping?

Hvor ofte har dere pumpet for å holde produksjonen i gang? og hvor lenge har dere klart/orket å full pumpe?

Fortell! :o)

Mente ikke å være anonym :o)

Skrevet

det kan hende melka begynner og minke. eg ville pumpet hver 3-4 time. for og være sikker.. noen dager hadde eg myye melk og noen dager hadde eg veldig lite melk.

Skrevet

Hei!

Du er heldig som har så mye melk med så lite pumping!

Jeg kan anbefale at du noterer hver dag hvor mye du har pumpet og hvor mange ganger du pumpet deg.

Hvis du da ser melkemengden begynner å avta øker du antall pumpinger per døgn.

Jeg har pumpet i 10 mnd, men jeg måtte pumpe 8 ganger/døgn for å ha like mye melk som deg. Ved 4 pumpinger har jeg bare 3-4 dl/døgn grunnet et veldig dårlig bryst. Men jeg orker nå ikke pumpe så mye nå lenger;)

Skrevet

du er hvertfall heldig som får ut så mye!

jeg får ut 100 tilsammen hvis jeg er heldig!!!

men jeg fullammer da

Skrevet

Du har virkelig stått på når du har orket å pumpe i 10 mnd! Sist gang fullpumpet jeg i 6 mnd. Tror ikke jeg holder ut så lenge denne gangen!

Jeg har masse melk, skulle bare ønske ungene mine "gidda" å suge den ut ;)

Jeg vet akkurat hvor mye jeg pumper ut, slutter å pumpe når jeg har fyllt opp en flaske, men det ser ikke ut til at det minker på melken. merkelig... men bra!

Skrevet

Ja, min lille "engletass" har aldri tatt mer en en pupp per måltid, og så fikk han diestreik ca 8 uker gammel - så pumpe det måtte jeg. Dessverre eter han nesten ikke, så det går veldig mye i melk (og da helst ikke bare mme).

Han diet imidlertid om natta til han var 8,5 mnd og det opprettholdt en god produksjon hos meg, sammen med mye pumping om dagen.

Har gradvis trappet ned, og nå er det rett før jeg slutter. Hadde slutta allerede om gutten bare kunne spist og drukket mer alminnelig mat og drikke, men han biter leppene igjen når skjeen kommer ja!

Jeg tipper det vil komme en tid der du også merker nedgang i produksjonen, men bare følg godt med, så kan du regulere dette fint selv.

Pumpet meg 5 mnd ved forrige baby, og ved første baby i perioden fra han var 4-8 mndr. Men de ungene var flinke i overgangen til grøt og fast føde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...