Gjest Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg har en liten luring på 1år som nekter å drikke (ku)melk. Han likte aldri noe særlig mme heller- så det siste halvåret (før han ble 1år) har han nesten bare fått vann. Nå lurer jeg på om jeg bør presse på med litt kumelk? Kanskje det bar er en vanesak å like melk? Trenger han melk i det hele tatt? Allergikerer vokser jo opp de også. Han spiser ellers sunt:)
Gjest Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Nææææh, han spiser kanskje youghurt, ost og andre melkeprodukter?? Så ville ikke tvunget han.
Gjest Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Skal aldri tvinge han nei. Men tenkte kanskje at om jeg gir han noen slurker melk til frokost så vil han senere like melk? Han tar gjerne to slurker melk, men det er jo mest fordi han kanskje tror jeg har noe annet oppi koppen. Vet liksom ikke hvor lenge jeg skal holde på med disse slurkene jeg lurer i ham. Han spiser ellers andre melkeprodukter. Er kanskje ikke så viktig denne melken?
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Nei, du kan jo prøve laktoseredusert melk, eller rismelk med calsium, eller soyamelk. Om han nekter å drikke noe som helst av det får du heller passe på å få i han en del grønnsaker.
(0_o) Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Jeg tåler ikke melk, men har da vokst opp allikevel - uten hverken benskjørhet eller dårlige tenner ;o) Men melk er da absolutt sunt, så det beste ville vel vært om barnet drakk det. Er nok en vanesak ja, hva med å tilby det tom tørstedrikk til barnet liker det?) Tror ikke det er noe særlig å prøve med tvang, nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå