Anonym bruker Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 hei. jeg skal snart i gang med ny runde på stork klinikken. lurer i den forbindelse på om det er mulig å få hjelp til å planlegge eggløsninga? er plaget av uregelmessig mens, noe som er ganske plagsomt i en slik prosess... er det eventuelt dyrt/vanskelig? er legene vanskelig å ha med å gjøre, hvis man er ikke er i et parforhold og ønsker slik hjelp?
callmebecka Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Hei. Hvis du hormonregulerer syklusen din, vil du kunne planlegge eggløsninga. Vil tro du må til gynekolog for å få hjelp til dette. Vanskelig å si om det blir dyrt eller ei, kommer ann på kuren du eventuelt blir satt på. Da vi prøvde IVF for noen år siden mener jeg det var ganske mange tusen i sprøyter, men kanskje finnes det enklere metoder. Snakk med en god gynekolog du! (F.eks Trolle hvis du bor i Oslo) Om du er i et parforhold eller ei skal vel ikke ha noe å si, men som diskutert tidligere på denne sidem kan du treffe på noen av de ytterst få som ikke ønsker å hjelpe av forskjellige grunner. Da er det bare å prøve en ny ) Kanskje kan du få hjelp av akupunktør til å regulere syklusen? Lykke til!
Karina68 Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Hei-det er fullt mulig! Du kan ta en pergotime kur (tabletter på dag 3-7)- så må du til gyn å måle folliklene- og han sier da når du skal ta en eggløsningssprøyte- og da får du eggløsning på minuttet 36 timer etter den er satt! Piller + sprøyte koster ca kr 4-500 til sammen. Det er en lett hormonkur uten særlig birikninger- jeg merket ikke annet enn at eggløsningene ble mye kraftigere. Jeg begynte med Pergo + sprøyte etter gang 4 på Stork- byttet til Nordica og andre gangen med pergo så ble jeg gravid. VELDIG deilig å slippe å teste for eggløsning 2 ganger om dagen- ble mye mindre stress rett og slett! Jeg gikk til Dr. Trolle på Majorstua- dyrt- men verdt hver krone:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå