Gjest Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Jeg fikk mensen på p-piller den 29.03, begynte deretter på nytt brett og tok bare 3 piller før jeg sluttet. Men noen dager etterpå fikk jeg mensen, Igjen!? (11.04) Er det mensen eller bare mellomblødning? Regner jeg fra 29.03 eller 11.04 på eggløsningskalkulatoren? Veldig forvirra nå, har ikke hatt dette før, og har begynt og slutta på pilla akkurat som det har passet meg... Noen som kan hjelpe!?
Dotten Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Kan dessverre ikke svare deg, da jeg aldri har gått på pillen selv, men gir innlegget ditt ett dytt, så kanskje noen andre kan hjelpe
Cybele Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Hei søt deg! Om jeg har forsått deg riktig, er ikke dette underlig eller rart i det hele tatt. Du hadde en fremkalt pillemens 29. mars. Du tar et par piller til på det nye brettet. Nå du slutter med piller, uansett når, hvor og hvordan, så vil du få en pillemenstruasjon. Det er veldig enkelt å forstå, nettopp fordi man ved å slutte på tilføringen av piller til kroppen enten ved å ta de hvite sukkerpillene (er akkurat som å slutte, disse inneholder ingen ting av relevans) eller ved å slutte med pillene når som helt i brettet, så begynner kroppen å blø. Det er sånn enhver pille-mens er. Du slutter på pillen. Og begynner igjen, slutter etter tre uker, blør en uke, osv. Dette er for å gi inntrykk av en normal syklus uten piller. Derfor er det mange leger etc. som per i dag mener det ikke er nødvendig med dette blødningsoppholdet midt i pillespisingen. Dette er imidlertid lite forsket på, men antakelig helt ok. Du blør nå, ganske enkelt fordi du nettopp har stoppet å gi kroppen piller og tilføring av hormoner. Denne mensen vil være din siste mens, og du skal regne fra denne. Det blir spennende og se hvor lang tid kroppen bruker på å komme tilbake til sin naturlige syklus. Den mensen du får nestegang, blir den første ekte mensen, såfremt du fortsetter uten piller:)
GledeGlede Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Babyhåp hadde en veldig fin og riktig forklaring på spørsmålet ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå