Gå til innhold

Kan man gjøre noe med restskatten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm..skjønner ingenting. Jeg er i permisjon med 80% lønn. trekker fra tabellkort,men fikk allikevel nesten 8000 i restskatt.

har aldri egentlig helt forstått dette med skatten,men for å unngå at det skal skje neste år...bør jeg endre tabellkortet hos trygdekontoret?

sambo jobber kun deltid, hjelper det litt om jeg fører noe av formuen over på ham?

Er det for sent å sende inn endringer og fradrag for dette året slik at jeg muligens ikke får restskatt neste år?

man får vel ikke noe fradrag når man fortsatt er i permisjon og har barnet hjemme hos seg selv...eller?

som sagt. skjønner veldig lite av dette her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det var en tråd ang dette en dag tidligere, og der stod det noe om at NAV hadde et eget avansert system som beregnet skatten og flere endte da opp med baksmell når de var i permisjon..... Så om du får utbetaling fra NAV og ikke arbeidsgiver, så er det kanskje aktuelt....

Skrevet

Jeg får utbetalt fra NAV.

Husker du tittelen på den tråden? har sett igjennom 12 sider, men finner den ikke....

Skrevet

Nei, det er det jeg ikke gjør.....-men mener det var tillab som svarte iallfall, så kan jo høre med henne..... Husker jo ikke hvilken dag det var heller, men tidlig i uka kanskje???

Skal lete litt jeg....har ikke så mye bedre å ta meg til.... :)

Skrevet

Skjønner meg ikke helt på det søke-greiene her inne, så finner ikke desverre......

Skrevet

Først og fremst, er du gift og har fått baksmell, men mannen din ikke, før helt klart formue over på ham.

Før fradrag for renter og slikt på deg.

Dersom du har barn i barnehage får du fradrag for det også. Har du flere barn kan du få fradrag for antallet barn (25 000 for ett, 30 for to 35 for tre) selv om ikke barnet går i barnehage (altså er smådbarn, barn som går på skole får man ikke for)

Reisefradrag dersom du hadde det før du gikk ut i permisjon, kostnader vad refinansiering for å oppnå bedre betingelser eller rente kan man få fradrag for og masse mer, bare å lese seg frem i tipsene som er på diverse nyhetssider om dagene:)

Og nei, til neste år er du ikke lenger i permisjon og problemet er således løst av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...