HøstBaby <3 Elias Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Har ei venninne som jeg var med sist rett etter jeg fant ut at jeg var gravid.. Hun sa da at hun ville være med på ultralyd osv.. Jeg føler liksom ikke at det er naturlig, kjæreste og evnt mamma/svigermor er første pri når det kommer til slike ting føler jeg. Så jeg svarte ikke noe særlig da, når hun sa det. Har ikke hørt fra henne noe særlig etter det, men nå idag når hun fant ut at jeg skulle på UL på onsdag, så skriver hun at hun skal jo være med osv osv, akkurat som hun har invitert seg selv å at det er en selvfølge at hun skal være med.. Kjente jeg ble litt irritert, så jeg sa klart ifra at mamma og svigermor skal være med, for kjæresten er i millitæret, å det holder i massevis med dem to! Da ble hun skuffa da.. Herregud sier nå jeg, dette er MIN graviditet, å når hun ikke har tatt seg bryet med å holde kontakt heller så bryr det meg en viss plass altså. Jeg har jo skrevet til henne flere ganger på msn, men aldri fått noe svar, å NÅ skal hun plutselig ta kontakt ? Måtte bare blåse ut litt ..
lillebolla Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Ja, det syns jeg faktisk var litt frekt..
tesseliten Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 kjente jeg ble sint her selv, ville ikke dratt med meg en sånn venninne, skal ha med mamma og kjæresten min, thats it:) venner kan vel klare swg med bilder senere:)
Trulte76 Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Ja synes det er frekt. Hadde det vært ei god og nær venninne som du var mye sammen med..så er det jo litt anna .. Å velge henne fremfor mor og svigermor.. Men ingen venninne kan bli sur for å ikke få være med visst de ikke er blitt lovet det..
temine Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Jeg ville i alle fall aldri si "jeg skal være med" til noen! Syns det er litt pågående ja, i alle fall litt ekkelt når hun blir sur for at hun ikke får. Ta med de du vil, og hold på de vennene hvor det er mulig å ha to-veis-kommunikasjon, så går det så bra:) Lykke til på onsdag, er veldig misunnelig, 5,5 uker igjen til jeg skal. Føles som en evighet!!!!
Resilience Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 Ja det synes jeg også egentlig... Men du burde sikkert ta deg en prat med henne - og forklare hva du føler. Hva som er oppfølging og definisjon av tid er alltid veldig subjektivt... Antagelig så ønsker hun bare å være der for deg, tror du ikke?
C@milla *EMIL* Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Frekt ja...! Har hatt sånne "veninner" sjøl eg.. vett akkurat kossen de e, og de trenge seg på som bare det.. Blei ganske irritert sjøl eg i helga, var i utdrikningslag til ei veninne, og traff igjen noen eg ikkje hadde sitt på lenge.. Hu eine skulle absolutt ta ein røyk i bilen, NEI, sa eg.. men hu tente likevel.. følte meg RASENDE!! tji, godt å få ein utblåsning ja! Klem
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Hadde også ei slik venninne en gang....venninner skal ikke bare komme å gå slik som de vil.. Og være med på UL når hun ikke bryr seg ellers?? Ja det var veldig frekt!! Er hun misunnelig på deg for at du har mann og snart barn?? Var veldig godt du sa fra at hun ikke kunne bli med, og ikke følte deg presset til å ta henne med deg.. Jeg har mange ganger sagt ja til ting jeg egentlig ikke hadde lyst til, bare for jeg ikke hadde mot til å si nei.. Blir helt feil..
HøstBaby <3 Elias Skrevet 14. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2008 Ja huff.. Det er kjempeubehagelig å si nei når hun har fått det for seg at hun skulle være med.. Ikke spør meg hvorfor hun trodde det, for jeg svarte aldri når hun spurte.. Å nei, hun kan ikke komme å gå som hun vil, kjenner jeg blir så irritert over slike ting..
AO3 Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Det der synes jeg er langt over streken. For det første er en UL en veldig personlig ting, og terskelen for hvem man skal ha med dit, er ganske høy. Man kan jo snu litt på det - hvis det skulle vise seg at det er noe galt med barnet, er det venninnen din du skulle ønske var der sammen med deg? Hvis svaret er nei, skal hun ikke være med. Det er kun mine aller, aller beste venner jeg kunne tenke meg å ta med - og da bare hvis hverken barnets far eller nære slektninger det evt hadde vært mer naturlig å ta med absolutt ikke kunne. Hvorfor ta med en venninne som ikke er der for deg i det daglige?! Høres ut for meg som om hun bare er på jakt etter oppmerksomhet. Det er DU som bestemmer hvem som skal være med på UL, og du har ikke lovet henne noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå