Gå til innhold

Skal dere ha med kjæresten på første svangerskapskontroll..?


05prinsesse+des08baby:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

selvfølgelig! det er like hans barn som mitt! og siden dette er første gangen for oss, er det EKSTRA spesielt, det er også bra for barnefar, slik at det kan gå skikkelig opp for dem at nå skal man ha barn :) mange går det ikke opp for før de ser magen vokse, er med på kontroll, eller ved fødsel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor vanlig det er, men hadde ikke tatt med til første legetime hvertfall. Til jm blir noe annet. Greit at det er begges barn, men for tester (blodprøver, blodtrykk etc) og GU syns jeg ikke han har noe der å gjøre. Utover det var det at legen spurte hvor jeg ønsket og føde så hun fikk sendt søknaden, og ga ut helsekortet. Men min lege forrige gang var ikke den som ga ved dørene da, så fikk lite ut av timen selv jeg;) Men som sagt når man kommer så langt som til jm-timene er det mye mer nyttig å ha med, mye mer info og snakk om svangerskapet og ting rundt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha med min på tidlig UL som støtte, det her er noe vi begge vil og ønsker at han skal få del i det. Hvis det skulle være noe er det også godt å ha han med;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo...Ultralyd skal min være med på uansett da:-) Men de vanlige svangerskapskontrollene..Tror egentlig ikke det er vanlig mennene er med..Men man kan jo selvfølgelig velge selv! Tror jeg vil ha han med første gangen, om han selv vil..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den første kontrollen hos legen drar jeg alene. Tror ikke blodprøver, GU og slikt er så interessant.

Skal gå resten av kontrollene hos jordmor, å da kan han gjerne være med hvis han vil :) Og UL såklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja BF vil absolutt være med så da må han jo få det:) Siden det er vår første så vil han ha med seg allt:) Kosli det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ha med mannen på første møte ja. vil gjerne at vi begge får informasjon og at han også får mulighet til å spørre om det han lurer på! Det er hans barn også, så tror det er viktig for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i skal til legen i neste uka, er da 6+3. Samboerne min blir med, vil gjerne at han også skal få samme info som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han skal få være med på UL og sånn, men verken han eller jeg har en gang tenkt på at han skal være med ellers. Ikke nå og ikke forrige gang. Etter hvert har man ikke lyst til å diskutere ALT mens mannen er der heller (hemorroider etc.)...

 

Men hvis man har lyst, er det jo helt greit å ha ham med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen alene først, det var greit! Er ikke alt han orker å høre på selv om han vil ha med seg det meste. Vi skal på tidlig ul i uke8-9, da skal han selvklart være med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...