Quint Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Jeg har netopp flyttet tilbake til Tromso etter vel 15 aar i utlandet, men min familie bestaaende av mann og to barn. En gutt paa 6 og en liten gutt paa nesten 3. Minstemann har ikke barnehage plass frem til hosten, saa jeg blir hjemme mamma! Jeg aner ikke hva jeg skal ta meg til med! Jeg er vant med en tilvaerelse hvor jeg arbeider deltid, gutten er i barnehage 3 dager og jeg er sammen med han 2 dager. Da drar vi paa lekeplassen, til parken, paa sykkeltur, fotball trening og musikk og dans klasser for smaa rollinger, eller moter andre modre med barn paa samme alder. Det er saa mange som er hjemme med barna der, eller arbeider deltid, saa vi har hatt full rulle og aldri kjedet oss. Er det noen som vet hva som foregaar i Tromso! Etter saa mange aar borte er jeg temmelig "ukjent" med hva som skjer! Tips? Ideer?
annnonym Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 jeg er også tilflytta tromsøværing og har en 3 åring. I helgene er vi ofte på tur (midt på øya er det en kjempefin turområde med flere vann (mate ender, eller måker da kjempefint å sykle der. Og der får dere også se glimt på reinsdyr og moskuser i forskningsparken. ellers har vi besøkt hoppeloppeland, polaria og besøksgården på hundbergan. Om det finnes trening og dans for smårollinger her vet jeg ikke. Hvis du kommer over på sånne tilbud så skriv gjerne hit igjen
Quint Skrevet 15. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2008 Hei! Takk for svar! Mange gode ideer der! Vet du hvor Hoppeloppeland er? Har nettopp funnet ut at Gronnaasen Kirke arrangerer treff og aktiviteter for barn onsdager (uten at man behover vaere religios). Biblioteket arrangerer eventyrstund fredager klokken 11.30, saa det skal jeg prove og ta han med paa! I tillegg arrangerer "Musikk fra Livets Begynnelse" Sang og Musikk med barn paa Kulturskolen, for smaarollinger. Dette ser bra ut!
annnonym Skrevet 16. april 2008 #4 Skrevet 16. april 2008 http://www.hoppeloppeland.no/Default.aspx <- sjekk den hoppeloppeland ligger på håpet. når tid på dagen arrangerer kirken det?
Quint Skrevet 16. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. april 2008 Småbarnstreffet er i Grønnåsen kirke hver onsdag kl.11.00 – 13.00. Tror jeg prover neste onsdag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå