Cybele Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Jeg er fult klar over dette med sex og eggløsning og uteblivende prevansjon:) Jeg er så verpesjuk at jeg dåner, har sluttet på pillen for en måned siden. Siste mensdag i dag (fikk altså naturlig mens fort etter pilleslutt!) og gleder meg vanvittig til eggløsning;) Utenom alt dette selvsagte, har dere noen knep, tips, lure huskeregler eller ideer om hvordan bli gravid? Er ny her:)
Gjest Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 jeg drakk salviete før eggløsning, d klaffet her, vet ikke om d var salvie teen som gjorde utslaget men d er verdt et forsøk...
Promp Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Ikke stresse! Vi var helt avslappet og regnet med å bruke god tid! Med første barnet vårt tok det ca et halvt år med prøving til før det klaffet. Denne gangen smalt det nok til med en gang! Helt utrolig, det hadde vi aldri trodd! Men, vi har ikke stresset med det, hatt sex når vi ønsket og ikke noe stress med eggløsning osv... Lykke til! Det ordner seg nok!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Jeg styrte med el- tester etc. og tenkte ikke på annet da jeg skulle bli gravid med sønnen min (ble gravid 4 pp). Denne gangen måtte jeg slutte med prevensjon pga bivirkninger, så ble jeg jammen gravid med en gang - selv om vi brukte kondom da jeg trodde jeg hadde eggløsning... Det har nok noe å si at man slapper av, men jeg vet av erfaring at det ikke er så lett! Se om du kan ta opp en hobby, finn et kurs du har lyst til å ta eller noe sånt, så får du noe annet å tenke på! Lykke til!
Lessen Skrevet 14. april 2008 #6 Skrevet 14. april 2008 slimløsende reseptfri hostesaft skal funke bra!!! hehe
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Nei..hva skal jeg si? Sende mannen på guttetur midt i eggløsningen? Da klaffet det utrolig nok for oss etter 6 pp..De kan jo leve litt inni der, de små rakkerne!! men tror kunsten er å slappe av å ikke fokusere så mye på det..Lettere sagt enn gjort!!!!!!!!!!!! Vi fokuserte ihvertfall ikke på det den mnd siden vi var sikker på at det ikke ville klaffe, i motsetning til de andre mnd der vi prøvde alt etter alle kunstens regler for å få det til å klaffe:-) Lykke til:-)
Trønderpie & MAGEN :) Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Hei Kalkuler eggløsningsdagen din, og legg inn "runder i høyet" hver dag f.o.m. tre dager før el. og ett dag dager etter el. Jeg begynte å ta folat den uka jeg hadde min siste mens, og begynte å ta tran uka etter jeg hadde el. Ellers gjorde jeg ingen endringer. Vi ble gravide på første forsøk, og det til tross for at vi trodde vi bommet på el. Men det klaffet og jeg kan bare ikke tro hvor heldige vi er Ønsker deg masse lykke til, hold motet oppe
... <3 ... Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 Mitt råd er god sex hele året uansett eggløsning eller ikke!!!
lykkelig78 Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Vi stressa noe helt sinnsykt med el tester og sex rundt el. men ble bare skuffet vær mnd. Da påska kom bestemte vi oss for å legge igjen alt av tester hjemme og heller ikke regne på når el-kom. Så vi slappa av og kosa oss! Og jammen funka det. ble faktisk meget sjokert da testen viste gravid..... Har hørt fra mange at å slappe av er den beste medisinen. Vi brukte 8 pp før det klaffa! Lykke til
Lille trille satt på hylle Skrevet 14. april 2008 #11 Skrevet 14. april 2008 Det beste du kan gjøre er å ikke stresse, for da tar det mye lenger tid. Ha sex annenhver dag fra tr til du er sikker på at du har hatt el. Vil ikke anbefale el.tester og slikt, for det blir fort for mye mas. Både for deg og partneren din. Lykke til=)
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 14. april 2008 #12 Skrevet 14. april 2008 jeg bare slappet av å tenkte ikke noe særlig over eggløsning å sånn.... spiren satt etter 3pp! vi hadde jevnt sex ca annen hver dag uka etter mensen var ferdig å fram over så lenge vi hadde lyst;-)
Miamimom Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 Hehe..vi stressa max i første syklus etter p-pilleslutt, med digitale eggløsningstester, grapefruktjuice og solvipect. Og vi hadde sex hver dag rundt eggløsning. Spiren satt den, er elleve uker på vei nå! Så stress i vei, det funka for oss
Lillemus&mamma'n Skrevet 14. april 2008 #14 Skrevet 14. april 2008 Venninna mi påstår at det funker hver gang å ta seg en fest... Det har funket to ganger for henn. Type "ja, det tar vel litt tid, så da tar vi noen vinglass nå før det slår til..." og så har det, som sagt, slått til. Det skal sies at jeg er altfor redd for skader til å prøve den metoden!
Cybele Skrevet 14. april 2008 Forfatter #15 Skrevet 14. april 2008 Kjære vakre vene for noe nydelige kvinnfolk! ikke en eneste drittslenging alla "vet du ikke åssen man lager barn, eller? da er du vel litt for umoden/moden/teit/nerd etc", lik på de andre forumene. Jeg skal stikke i butikken å kjøpe meg litt ølgjær og grapefruktjuice, og så får jeg vel bare haste meg inn hit på 1.trm, for HER var det jammen hyggelig:) takk takk takk
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 14. april 2008 #16 Skrevet 14. april 2008 Velkommen hit, håper du kommer snart, da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå