Gå til innhold

Utrolig fortvilet

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Please jenter, trenger en oppmuntring!

Nå har jeg vært mer eller mindre sengeliggende i en uke pga bekkenet. Må delvis bæres, og selv da gjør det j*vlig vondt. Hender jeg har noen bra timer midt på dagen og da kan jeg gå bittelitt med krykker, dvs noen få museskritt.. men så helt uten varsel bare låser det seg igjen.

Får jo helt angst av dette! I går f.eks. kom jeg meg ikke på do på over 18 timer, var klin umulig pga sterke smerter ved minste bevegelse. På fredag samme sak, kom meg ikke ut av sofaen og måtte bli der til neste dag. Får sånne lynskarpe, dype kniv-smerter i setet som stråler ned i benet bare ved minste stillingsendring.

Bekkenløsning med låsning + noe muskulært som klemmer på isjasnerven visstnok.. Går til fysio, dvs aner ikke om jeg kan komme meg dit mer, ellers tar jeg paracet, prøver å gjøre tøyeøvelser i sengen og hviler masse. Likevel, det har jo ikke blitt bedre!!!!! Snarere verre. Skal det liksom være sånn her de siste 9 ukene frem til termin???

Det går jo ikke!!! Jeg må jo i det minste kunne gå på do selv! Hvordan skal jeg kunne være alene når mannen min må på jobb?

Er det noen som har hatt det lignende og det har blitt bedre etter en stund? Hvor lenge? Tips? Trøst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om det låser seg så ville jeg ha gått til kiropraktor.... bekkenløsning fører lett til bekkenlåsning og da blir det umulig å røre seg på det værste... skader ikke å høre med de i alle fall

Skrevet

Huff, hørtes helt forferdlig ut ja=( Kiropraktor eller så må du vel få ligge på sykehus noen uker til de kan sette igang.

God bedring

Skrevet

Takk :-) Tror ikke de setter i gang for tidlig så lenge babyen har det bra. Og det forstår jeg jo. Og de kan vel ikke gjøre noe for meg på sykehus annet enn å hjelpe meg m stell. Vet ikke hvordan jeg hadde fixet å blitt stelt av fremmede, er sykepleier på sykehus selv, så skulle jo tro at det var greit , men nei!! Syntes det er utrolig vanskelig å be mannen min om hjelp til og med.. Ikke fordi jeg er sjenert eller noe, hater bare følelsen av å være så hjelpesløs.

Mamma skal være her denne uken på dagtid mens mannen min er på jobb. Blir det ikke bedre til neste uke skal han ta ut ferie for å kunne hjelpe meg.

Kiropraktor og akupunktur vil jeg gjerne prøve, men akkurat nå har jeg ingen sjangs i havet til å komme meg ut i bilen en gang.. Finnes det noen som reiser hjem til folk kanskje? Bor rett utenfor Oslo, så kanskje? Dette er i allefall uutholdelig! Er mest bare redd eller gruer meg til neste gang det hugger til. Noen som har hatt det samme og blitt bra? Er forresten i uke 31 hvis jeg ikke har sagt det.

Hadde vært overlykkelig bare jeg ble såpass at jeg kan sitte litt oppe, gå på do selv, og dusje hver dag.

Skrevet

jeg har hørt at de kan sette i gang tidligere enn termin på grunn av store plager med bekkenet. kan være vanskelig å få til å føde barnet når en har så vondt for å røre på seg også. jeg ville snakket med legen min om det hadde jeg vært deg. jeg har en liten bekkenlåsning med isjeas i klem, og skal bestille time til kiropraktor for å rette på dette. da min svigersøster hadde dette, så fikk hun fikset det på 2-3 behandlinger. og det kan jo gjøre saken litt bedre for deg at du kan bli kvitt låsningen i bekkenet. ellers så er jo bekkenelte å annbefale også. domt at din samboer må bruke opp ferien sin på å være hjemme for at du er syk da, får han ikke sykemelding fra jobb for dette da? eller er det bare når han skal ta vare på sykt barn? håper du blir bedre=) ikke moro å gå slik, det vet jeg. jeg har en 18 mnd gammel jente i tillegg, og det er ikke alltid så enkelt om dagen..

Skrevet

Huff... Ser jeg skal ikke klage på min bekkenløsning!!

Men du MÅ komme deg til kiropraktor!! De kan få opp låsninger, det kan ikke fysioterapeuten!! Jeg har veldig gode erfaringer med kiropraktor og bekkenlåsning!!

Lykke til!!!

Skrevet

Nå har jeg bestilt time til vurdering av kiropraktor og akupunktør til fredag. Får bare håpe jeg klarer å komme meg dit...

Skrevet

til deg over her som sier man kan bli satt igang. Det skjer ikke.

Så lenge barnet har det bra så gjør de ikke noe.

Og til HI. Hva med å få gubben til å være hjemme?

Her fikk min sykemelding, har hatt det 4 ganger. Og hjelper meg når det er på det værste. Tenk litt på og gjøre det sånn.

Veit åssen du har det. Og det er forjævlig. Heldigvis har jeg bare 2 uker igjen jeg nå. bank i bordet.. til termin.

Lykketil videre

Skrevet

uhm, lilo..... kjenner faktisk jenter som har blitt satt igang før tiden grunnet sterke svangerskapsplager. så jo, det skjer!

Skrevet

Kiropraktor!

Dersom du ikke kommer deg til fysio, kan legen din skrive henvisning med de kriterier at du trenger behandlingen i hjemmet.

Men tror jeg ville diskutert igangsetting, evt keisersnitt, før termin dersom det fortsetter....

Skrevet

enkelte reiser hjem til deg... det er bare å spørre litt rundt...

med slike problemer burde de det da... men man må muligens betale for dette selv... men det er jo verdt det... betalte for mine timer selv, men angrer ikke et sekund

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...