Pappa'n til Markus Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Noen som har foreldre som har hatt hjerneslag? Faren min fikk det for 2 uker siden.. Blitt rammet på venste arm,ben og prater dårlig,,men det med praten kan komme tilbake eller åssen en det.. Litt tidlig å si enda kansje Kan man komme seg greit igjen etter sånt..
Dotten Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Huff. God bedring til din far! Har ingen erfaring selv! Håper han blir bra igjen!!
giggsi Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Ja,min pappa har hatt det.Han er så godt som frisk igjen.Er han på sykehuset nå da?
tre små... Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 har ikke foreldre som har hatt det. men vet litt likevel. noen kommer seg veldig bra. noen ikke. mye har å si på hvor lang tid det har gått fra slaget til de får behandling. vet du noe om dette? alder har også endel å si.. jo yngre jo mer oppfølging.. håper det går bra med faren din og at han kommer seg bra etter slaget. er jo fortsatt tidlig å si. men at han får god oppfølging er viktig.
Pappa'n til Markus Skrevet 13. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2008 Takk for det.. Det håper jeg også.. Blir overflyttet til slagavdeling til uka regner jeg med..
Pappa'n til Markus Skrevet 13. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2008 Han kom på sykehuset natt til mandag for 2 uker siden, i 02 tida og fikk den medisinen som kalles "plumbo" i 05 tida.. Men den virket dårlig, da blodproppen var for stor til å løse seg opp.. Proppen sitter i halsen på høyre side, fant de ut på sykehuset buskerud. Han er 57.. Får bra oppfølging og blir passet godt på..
tre små... Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 huff da.. håper virkelig det går bra med han. slag er skumle greier.. heldigvis er det mange som kommer seg og blir veldig bra etterpå. han er jo også veldig ung da! kommer nok til å få ekstra bra oppfølging pga ung alder også!
giggsi Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Min pappa var 52 år da han fikk det.Gikk ikke til legen før en mnd etterpå.Han hadde den i hjernen.Han var på sykehuset i ei uke.Nå kan en bare merke det litt på talen.
Pappa'n til Markus Skrevet 13. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2008 Huff ja, det er noe triste greier.. også så brått det kom.. Ser ikke mye bra ut nå..men jeg/vi håper og krysser fingrene for at det skal gå bedre.. Fint å ha noen å prate med her..
giggsi Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 om du lager deg profil kan jeg sende deg en pm.Er ikke alt jeg vil skrive her.Om du vil da selvsagt.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. april 2008 #11 Skrevet 13. april 2008 Barnas oldefar hadde det i fjor våres. Han var veldig dårlig, samme symptomer som din far + at synet forsvant. Han fikk også en kraftig lungebetennelse pga. vann i lungene. Han har vært idrettsmann til han var godt over pensjonsalder og har aldri vært syk. Etter dette slaget i fjor våres trodde vi dette var slutten så dårlig som han var, men nå er han ute og rusler igjen. Han sliter litt med synet bare. Praten kan fint komme tilbake, men det kan ta litt tid. Kommer litt an på hvor i hjernen det sitter. Man kan fint komme seg, men det er viktig at de ikke stresser seg opp. Men så god form som han er nå ser vi ikke bort fra at han får feiret 90 års dagen neste år ;-) Masse god bedring til din far.
dama Skrevet 13. april 2008 #12 Skrevet 13. april 2008 mannen min var 29 år da han fikk hjerneslag-blodpropp.. han kom inn til sykehus med en gang og fikk trombolysebehandling. han var ferdig med behandlingen nesten nøyaktig tre timer etter at han hadde fått slaget.. vi var veldig heldige.. han blei lam i venstre side på vei inn i ambulansen, men det kom ganske raskt tilbake ettersom behandlingen fikk virke i kroppen hans.. det satt dog igjen endel stivhet og nummenhet i hele den siden som ble lammet men han gikk til akupunktur tre ganger i uken og fikk raskt tilbake førligheten i nesten hele kroppen.. nå er han bare litt nummen i det ytterste hudlaget på et lite område av overkroppen... han kan kjenne at han blir litt ekstra stiv på den siden når han er sliten.. ellers er det ikke så mye igjen av symptomene hans... vi sleit litt med den nonverbale kommunikasjonen mellom oss en stund etter slaget og han tenkte og tenker litt saktere enn vanlig noen ganger.. to år etter kan du ikke se på han at han har hatt slag.. kunne vel egentlig ikke det en stund etter slaget.. han var tilbake i full jobb og litt til etter ca 8 mnder... anbefaler på det sterkeste å ta med faren din til akupunktur, mannen min merket forskjell etter bare første gangen
giggsi Skrevet 13. april 2008 #13 Skrevet 13. april 2008 Du må godta på profilen din om du vil motta pm.Kan ikke sende nå.
Pappa'n til Markus Skrevet 14. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 14. april 2008 Sånn,da har jeg prøvd å sette opp PM.. Takk for episoder som har hendt dere.. Håper at det kan gå den rette veien.. Han kjenner meg igjen,og han prøver å si/prate noe, men skjønner ikke hva han sier.. Spurte om han kunne rekke tunge,og da kom tunga litt ut hvertfall og tar opp hånda for å si hade da jeg skal gå.. Har fått noe høy puls..men håper dem klarer å holde den nede.. Huff,, dette er ikke lett.. Men må være positiv.
mliz Skrevet 14. april 2008 #15 Skrevet 14. april 2008 Hei Dette er ikke lett, det vet jeg veldig mye om. Min mamma fikk hjerneslag når hun var 42 år, på høyre side, dvs hun ble lam i hele venstre side ( er noen år siden,så behandlig/prioritreing er heldigvis blitt bedre...) Hun har vært flink, og trent,og trent og trent..... Trening er veldig viktig, og en stor posjon tolmodighet. Det å ha de nærmeste rundt seg er veldig godt for de som er i sånne situasjoner, oppmuntringer og støtte er motiverende. Vil egentlig bare si lykke til, og god bedring til pappan din,vet så inderlig godt hva dere går igjennom.. Klem
Gjest Skrevet 14. april 2008 #16 Skrevet 14. april 2008 Svigerfar fikk det i 2006.Heldigvis gikk det bra, han måtte trene seg opp igjen, men idag er han fin igjen.God bedring til pappaen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå