Gå til innhold

åh.. fortvila over bleier..


Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 1,5 mnd... å nå vet jeg ikke hva slags bleie jeg skal ha på han om natta. med pampers på så er nattdrakta våt.. tisser igjennom.. å synes bleien tar lite urin vis bleien er på noen timer... må skiftes etter 3 - timer... skifter dere så ofte om natta?? skifter bleie 1 måltid om natta i ca 2 tia. å da synes jeg bleien kunne vart til morgen. 9 tia??

 

libero fungerer perfekt til å absorbere urin.. å må ikke skiftes så ofte men..... han åler seg ut av bleien... han aker seg oppover i senga å da blir bleien langt neppå rompa.. å da blir d vått.... uff!!! har bleien så den sitter godt oppover korsryggen.. å strammer godt rundt magen .. men likevel....

har også prøvd å gå opp en str.. men ingen forandring.. bleien sitter så fint ved stell men ..

 

hva skal jeg finne på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Vi skiftet vel bleie 1-2 ganger om natta når hu var så lita. Men hva sover han med mere enn bleie? Knepp på han en body, evt inni pysjen eller la han sove med body og strømpebukse. Da kan jo ikke bleia komme noe sted :-)

Skrevet

hei :-)

jeg bruker både pampers og libero til gutn min, jeg skifter ikke på natta på han da han som regel sover natta gjennom. han er to mnd nå. jeg kjøpte libero str 2 til han og da skjedde det samma som hos deg. han hadde ålt seg ut av bleien, den låg langt ned på rumpa og alt var vått :-) fant ut at bleien var for stor jeg! den regelrett sklei av fordi den var for stor,,,,,dette gikk bra når jeg brukte newborn på han igjen, kansje du skal prøve en mindre str? se om det hjelper? lykke til :-)

Skrevet

Signerer Audacious Angel; brettebleier med ullbukse over holder nok tett i bøttevis, og åler seg ingen steder heller;) (du kan jo ha de så langt opp på ryggen til beibi som du vil)

Skrevet

Hei. Hvordan får dere brettebleier med ullbukse tett?? Jeg får liksom aldri trutnet ullbuksene. Hva gjør jeg galt?? Vet: ikke vaske brettebleiene med tøymykner, og ullbuksene kun sjelden vask milo + lanolin. Funker ikke her :(

Skrevet

hvor ofte lanoliserer du? Er ullbuksene helt nye? Hvilke ullbukser bruker du?

 

Eg har babyoligy ullbukser, og de fungerte fra første stund (natta over, med formsydd under). Lanoliserer de ca 1 gang i mnd.

Skrevet

Må si jeg er imponert over dere som orker å holde på med tøybleier..

Skrevet

Hehe....hvorfor det? Vi bruker vanlige lommebleier på datid, og de er jo helt like engangsbleier i utseende (bortsett fra de kule fargene og mønstrene da;) og vaske må eg uannsett...vasker bare 3 maskiner i uka totalt....bleiene vaskes sammen med annet hvitt tøy.

 

Så...hvorfor er du imponert?

Skrevet

Jeg må bare spørre: hvor mange (antall) tøybleier har du?? Jeg vasker mer enn tre maskiner i uka og det er UTEN bleier..

Skrevet

Jeg har 16 tøybleier, og vasker da 2-3 maskiner med disse i uka. I tillegg har jeg inni gulpekluter og vaskekluter i denne vasken. Altså ingenting i den store sammenheng. Ikke noe problem og jeg syns det er kjempeartig å ha så fine tøybleier på gutten min!

Må sies at jeg bruker papirbleier om natta av gammel vane.

Skrevet

-Eg har 7 forsmsydde som eg bruker om natta (+ to ullbukser), og 17 lommebleier til dagtid. Men eg vasker jo før det er tomt....Skifter ca hver tredje time, så da går det bare 4-5 bleier i døgnet (skifter ikke om natta). De tar liten plass i maskinen, så det er god plass til andre' ti'ng...

 

og eg aner ikke hvorfor skriften er så liten nå...;)?

Skrevet

oj, den var ikke liten likevel, bare når eg skreiv.,,,

 

Ville bare si at det kommer litt ann på kapasiteten til maskinen da, hvor mye du får plass til inni. Kansje du har en liten maskin og eg en stor?:) (eg vet ikke hva eg har altså)

Skrevet

Jeg bytter ikke bleie på natten med mindre han har bæsjet, da kan han jo ikke ligge i det til morgenen. Det vil gå flekker på klærne også da og det er noe drit rett og slett.

 

Han ammes 1-2 ganger om natten og bleien er da tissevåt men bytter ikke. Da må vi ta han inn på badet med mye lys og han blir mer våken enn nødvendig..

 

Bruker Libero 3, den holder godt på både tiss og bæsj for vår del. Mer lekkasje av nr 2 med Pampers- og ikke minst fortere. I tillegg henger den seg fast i huden på rumpen...

Skrevet

Sover han i bare bleia på natta? Holder ikke en body eller pysj bleia på plass? For om Libero holder tett, så kan du vel da bruk den?

Skrevet

Hadde nok satset på tøybleier jeg også ja.

 

Jeg har tvillinger og har 42 bleier. Bruker 8-10 bleier totalt per dag. Vasker 2-3 maskiner i uka. Her vasker jeg også mitt undertøy, gulpekluter, vaskekluter og stellunderlag - alt det siste hadde jeg måttet vaske uten tøybleiene også, så totalt utgjør selve bleiene bare 1-2 ekstra maskiner i uka.

 

Nå er det helt KRISE på klesvaskfronten etter noen dager uten at vi har vaska. Tok en titt ned i vaskekjelleren nettopp. Der er det èn tøybleievask (som er i maskina nå). Til sammenligning er det 1 ullvask, 2 vask med mørkt tøy 40C, 2 med lyst tøy 40 C, og 2 med 60 C.

 

Så det er ikke akkurat tøybleiene som skaper ekstra vask hos oss nei!!!

Skrevet

Hehe...må bare si at en grunn til at eg vasker relativt lite (på tross av at snuppa bruker tøybleier og ikke minst at mannen trener hver dag (mye mer vask det!)) er kansje fordi at eg ikke deler det opp så mye. Det finnes bare "to typer" klær her i huset: mørkt 60 grader og lyst 60 grader (ull vasker eg for hånd, der er så lite). Derfor vasker eg alltid full maskin. Vet iallefall at endel andre deler opp klærne mye mer (ulike grader og ulik vask) og må derfor vaske halve maskiner noen ganger for å ha nok klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...