Lucky me <3 Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Jeg er veeeldig tørst for tiden, synes jeg er tørst og drikker hele tiden! Flere som har det slik?
Malin G. Spann Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 JAAAAAAAAAAAAA! Jeg vet ikke hvor mange liter jeg drikker om dagen, men det er MANGE! Og jeg drikker ALT jeg kommer over. hehe å uansett så er jeeg like tørst... helt frferdelige greier spørr du meg!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Er nok ikke alene nei. Jeg synes ikke jeg gjør annet enn å drikke hele tiden og så fly på do da....
kajfla Skrevet 13. april 2008 #5 Skrevet 13. april 2008 enig med maren... kanskje dere bør ta en glukosebelastningstest? eller levere inn en urinprøve...?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Jeg har tatt test og ifølge min lege er jeg innenfor normalen med en verdi av 9,7 og 9,9 etter 2 timer (dobbeltsjekket). Har vel forstått det slik at man har svangerskapsdiabetes da, men jeg er ingen ekspert så da så....
2b&spira Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 jeg slenger meg med her er så ille tørst er helt sykt.. drakk stor pepsi på peppes pluss to "normale" brusglass med vann fra 18.30 til 21... var i bursdagsselskap til bstefar av mannen i huset;) og da drakk jeg 4store pepsi dette også peppes skjønner ikke hva som går av meg før klarte jeg ikke enstor engang..
Malin G. Spann Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 jeg har ikke fått utslag på noe sukker i urinen, så da kan jeg vel heller ikke ha sv.diabetes?
1, 2, 3!!! Skrevet 14. april 2008 #9 Skrevet 14. april 2008 Hmm... Vet ikke hva normalen ligger på jeg, men var inn til glukosebelastning. Fastende lå verdien på 4,6, og etter 2 timer på 5,5. Tok denne testen da jeg hadde sukker i urinen, og for at tanta mi hadde sv.skapsdiabetes, så legen mente det måtte følges opp... (men ikke pokker om jeg drikker dette sukkervannet igjen!!!)
snuppelura_jente3 Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Tørst og spiser en hel bråte med appelsiner ) Nå har vi ingen fler igjen, og gubben har bilen ( Men så har vi legetime kl 13.30 i dag, så etter det kan vi kjøpe flere....
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 14. april 2008 #11 Skrevet 14. april 2008 Jeg har heller ikke utslag på sukker i urinene, så tror ikke det nødvendigvis har noen sammenheng...
Gjest Skrevet 14. april 2008 #12 Skrevet 14. april 2008 Å tørste er et velkjent fenomen her også ja.. Jeg drikker og drikker - melk, juice, farris, vann og saft. Har funnet ut at å knuse is og blande det med litt saft gjør veldig godt for tørsten. Det hjelper ihvertfall lengre enn alt det andre =) Så når tørsten tar fullstendig overhånd her, takker jeg Elkjøp og produsent for hurtigmixeren min =)
challenge *stolt mor* Skrevet 14. april 2008 #13 Skrevet 14. april 2008 jeg er også veeelllddiiigg tørst om dagen.. men har IKKE sukker i urinen =)
stibli Skrevet 14. april 2008 #14 Skrevet 14. april 2008 Man kan ha svangerskapsdiabetes uten å ha sukker i urinen også, så ikke ta det som en selvfølge at alt er bra selvom urinen ikke viser noe.
Slæsh84 Skrevet 14. april 2008 #15 Skrevet 14. april 2008 Eg drikke og mye. Har allti me mg en imsdal flaske når eg e ude på vift å har allti på nattbordet. Små drikke om nettene når eg har vært på do. Det e heilt normalt å være tørst under svangerskapet,å en er det og etter en fødsel...Søstra mi har nettopp født å hu e liga tyst som i svangerskapet.
mumsi tobarnsmor Skrevet 14. april 2008 #16 Skrevet 14. april 2008 JA! Kan sluke ei flaske vatn på en-to-tre og må drikke om natta (men d er pga at eg er tørr i munnen fordi eg blir tett i nasa om natta). Godt med kalde, syrlige drikker. Drikker masse vatn med isbiter og et saftig frukt! Det gjorde eg forrige svangerskap oxo!
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 14. april 2008 #17 Skrevet 14. april 2008 Til dere som ikke har sukker i urinen. Har ingenting å si. Jeg fikk påvist sv.diabetes i uke 36 uten og ha sukker i urinen . Ikke før og ikke etter... Så godt mulig å ha det fordet. Så sjekk dere. Hadde legen gjort dette da jeg først fikk mistanken ,kunne jeg sluppet og fått en stor baby:(
Lucky me <3 Skrevet 15. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 15. april 2008 Har ikke sjekket det jeg! Burde jeg få meg time hos lege? Skal til jm i neste uke...
fullfartheledagen-med en til! Skrevet 15. april 2008 #19 Skrevet 15. april 2008 Jeg har helt fine prøver, men nevnte for legen igår at jeg føler meg ofte veldig tørst. Derfor skal jeg møte opp fastende på laben og få et stikk i fingeren for å måle blodsukkeret...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå