trillemamma Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Mini er ikke født ennå, men begynner i barnehagen når hun er 9-10 måneder gammel. Hun begynner i barnehage rett etter 17.mai om et år, eller 1. juni samme året. Dvs. noen få uker i barnehage, også er det ferie. Jeg er veldig skeptisk til dette, men vi har ikke noe valg, så hvordan er erfaringene med å sende babyer i barnehagen? Er det noen som har erfaring med å sende de i barnehagen en måned før de skal ha ferie?
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Jenta vår begynnte i barnehage da hun var 9,5 mnd. Det har gått helt fint...Vi hadde mulighet til å gi henne en gradvis tilvenning slik at hun var der bare noen timer i "våken tilstand" den første mnd. Syns selv at det var en grei ordning. Det har tatt lang tid før hun greidde å ikke grine da jeg gikk om morningen, kanskje 3 mnd, men samtididg har hun som regel sluttet før jeg kom ut døren i barnehagen. Til å begynne med ville hun bare godta å bli holdt av en av de voksne men dette gikk heldigvis over etter hvert, hun utvidet "reportoaret" av voksne "venner" etter hvert. De andre barna likte hun fra første stund.... De tar seg godt av henne og jeg er ganske sikker på at det ikke er noen som er stygge med henne. Her på bim skal du helst være hjemme med ungen din til den er 3 år har jeg inntrykk av, men i mange andre land er det vanlig å begynne i barnehage mye tidligere enn her. Viss jeg ikke tar feil er det 3 mnd med morspermisjon i england....
Monique72 Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Dere får jo på en måte 2 tilvenninger da, og det er kanskje ikke så heldig...? Men bortsett fra det så er det vel ikke noe i veien for at det skal gå bra.. ) Må man så må man..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå