Gå til innhold

Erfaringer med ringtesten? (samme som på 2. trimester)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min har tatt ringtesten på meg to ganger nå. Over magen pendlet den fram og tilbake begge gangene, den pendlet også på håndleddet. Hun mente at det skulle bli en gutt. Noen erfaringer med dette? Bare sprøyt eller stemmer det? Jeg tror jo det blir en jente da :)

For de som ikke vet hva ringtesten går ut på: du tar et hår fra den gravides hode, og trer en gullring på håret. Du holder den over magen til den gravide, helt i ro. Den kan spinne litt rundt fordi håret er blitt tvinnet, men etterhvert vil den enten begynne å pendle fram og tilbake, eller i sirkel. Går den fram og tilbake, blir det gutt. Går den i sirkel blir det en jente. Noen mener det er omvendt, men det er slik jeg har lært det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik har jeg og lært det. Sist gikk den frem og tilbake over magen, nå går den i sirkel. Har en gutt, og på ordinær ul mente de nå jeg har jente i magen....

Skrevet

Min gikk rundt-og jeg venter jente:-)

Skrevet

min gikk også rundt!og jaggu ble det ei lita jente:-)

Skrevet

Jeg har lært at man kan bruke en sytråd og holde den over oppovervendt håndledd (altså pulsåra), og da vil man se hvor mange barn man får, og hvilket kjønn. På meg gikk den da først rundt og rundt, og så frem og tilbake. Har ei jente på 2 1/2 og venter nå i april. Vet ikke kjønn, men har hatt gutt på følelsen...... Kan også ta den på noen som ikke er gravide, tok den på ei godt voksen som jeg jobber med. Da viste den først gutt, så svakt jente (liten sirkel), så større sirkel. Jeg trodde kanskje den bare brukte litt tid på å bli ordentlig sirkel (at det var derfor sirkelen først var så liten), men så fortalte hun at hun hadde abortert en gang mellom sine to! Hadde ikke helt troa på dette, men er da litt facinerende!!!!!

Skrevet

min sirkulerer SKIKKELI, men aner ikke kjønn enda....

følt i flere uker at det KAN være jente..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...