Lilje74 Skrevet 13. april 2008 #1 Skrevet 13. april 2008 Hei, dere som er i 3. trimester.... Vi planlegger ferie... 3 trimester begynner 6/8 for meg... hvor langt ut i 3. trimester ville dere anbefale å planlegge utenlandsferie?
lolipoli Skrevet 13. april 2008 #2 Skrevet 13. april 2008 Jeg var i Spania i uke 30, det gikk helt fint. Men jeg ville ikke reist etter uke 35.
snuppelura_jente3 Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Heisann Vi reiste 2 uker til Thailand fra uke 26-28. 3. svangerskap, uten bekkenløsning og sånne plager, og med to jenter på hhv 4 og 8 år. Synes det gikk veldig greit å reise ned, men merket stor forskjell på uke 26 og 28 og flyreisen hjem (som virket endeløs).. ikke minst følte jeg meg mye tyngre den siste uken og at ting ble mer slitsomt etterhvert. Jeg ville nok ikke planlagt å reise noe senere enn jeg gjorde sist... Kommer selvsagt an på formen, men jeg syntes det var slitsomt de siste dagene... og tenker at etter 30 uker begynner man ofte å føle seg stor og tung etc... Uansett er jo dette veldig individuelt... Lykke til med ferieplanlegging )
--niffi-- Skrevet 14. april 2008 #4 Skrevet 14. april 2008 Jeg var i Chicago fra uke 24-30 og det gikk helt fint, skjønt jeg var ganske sliten mens jeg var der. Flyturen gikk greit begge veier. Men det tok ikke lang tid etter jeg kom hjem før jeg var veldig sliten og kjørt - fra uke 33-34 merket jeg at det var veldig stor forskjell på formen. Tror dette er veldig individuelt, men jeg ville tatt ferien så tidlig som mulig. Dobbeltsjekk også reiseforsikringen: jeg har ett gjennom kredittkortet jeg betaler reiser med (Amex) og de gir INGEN forsikring for graviditetplager etter 7 måneder tror jeg - og om de definerer 7 måneder som 7 kalendermåneder eller syv "fire-ukers-måneder" (når man sier 40 uker er 10 måneder) er helt uklart. Det jeg har gjennom fagforeningen var mye bedre - sto ingenting klart i papirene, men da jeg ringte var det helt klare på at jeg var forsikret uansett. Du har ikke lov til å fly etter uke 36 i de fleste flyselskaper.
hot-mama Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Jeg skal til kreta i mai...da er jeg i uke 33 til 35. Har ingen spesielle plager i sv. Drar med 2 små gutter (2 og 4 år). Satser på en avslappende ferie med bading og kos. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå