Gå til innhold

er det noen grunn til å ringe legen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våktnet svimmel i morrest og er det fortsatt, kjennes ut som jeg har snurra rundt 50 ganger å skal prøve å gå, blir mere svimmel av å legge meg ned, er ikke svimmel når jeg sitter rett opp og ned bare litt ør.

Dette har ikke skjedd tidligere så er kansje litt hysterisk å ringe legen i morgen eller?? har ikke fast lege her jeg bor , så er jo ikke sikkert de vil ta meg inn bare for at jeg er svimmel, men er litt kjipt å ikke vite hva det kommer av, tørr jo nesten ikke å legge meg. Skal på jobb om tirsdagen,men jeg kan da vel ikke sjangle irundt butikken, mh liker ikke å ringe legene for å så bli avfeiet som en hysterisk gravid kvinne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legen du ! Det hadde jeg gjort. Sikker blodtrykket, men det er bedre å ringe en gang for mye

Skrevet

Ring legen eller legevakten, de vil vurdere om du bør komme inn til sjekk. De kan også roe deg med en forklaring på hva det kan være. Kanskje er det en nerve som ligger i klem?!

Selv er jeg også ganske urolig når jeg merker noe "unormalt", og ringer heller en gang for mye...

Tvi, tvi

Skrevet

mja er ikke så enig legene tror jeg, ene foten min hovnet opp slik at jeg hadde problemer med å få av meg skoen, jeg var på jobb så jeg hadde jo stått hele dagen men synes det var litt merkelig, men var litt av en overhøvling jeg fikk da jeg ringte for å få sjekket den, de hadde nemelig ikke tid til å ta i mot alle gravide som var hysteriske over hver minste ting, jeg forstår jo at de blir lei men er jo litt vanskelig for en som aldrig har vært gravid å vite hvor grensen til hysteri går hehe;)

vist det er blodtrykket er den noe man kan gjøre da??

Skrevet

At det går an?!!! Jeg hadde byttet fastlege sporenstreks, eller gått til en privatklinikk. Alle, gravid eller ikke, skal behandles med respekt. Har du ikke fastlege enda, så kan du alltids ringe legevakten.

Blodtrykket kan du jo sjekke hos apotek eller flere helsekostbutikker også da, men spesielle råd for å få det ned- nei, se det, det våger jeg ikke å begi meg ut på. Kan du sjekke inne på lommelegen på nettet eller lignende?

Skrevet

Ring legen er mitt råd også, men det kan være en ide og legge seg på siden.

Jeg venter tvillinger og er i uke 22, og kan ikke ligge lenge på ryggen før jeg blir dårlig.

Ikke akkurat slik du beskriver, men små kvalm og svimmel når jeg ligger på rygg pga det klemmer for blodtilførselsen.

det er naturlig, men greit å høre, du sier ikke i innlegge ditt hvor langt du er på vei, men til tyngre du blir, vanskeligere blir det å ligge på ryggen.

Prøv deg litt fram, så har du litt også å diskutere med legen.

Lykke til

Skrevet

Jeg har heldigvis bare gode erfaringer med å ringe både fastlege, legevakt og fødeavdeling her jeg bor. Jeg har kontaktet de i ulike sammenhenger hvor jeg har vært usikker om det er noe å bekymre seg for eller ikke, og enkelte ganger har de kunnet forklare over telefon at det er det ene eller det andre - mens andre ganger har jeg (eller datteren min hvis det er henne det gjelder) blitt tatt inn til kontroll.

Min forrige lege sa i min første svangerskap at hvis jeg var urolig for noe skulle jeg ringe - og overlate vurderingene til fagfolk, og ikke sitte hjemme og vurdere selv. Han sa det var bedre om jeg ringte 10 ganger for mye enn 1 gang for lite. Utrolig positivt synes jeg.

Jeg synes ikke du skal være tenke på å bli oppfattet som hysterisk gravid - men jeg kjenner igjen tanken :) Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...