Gå til innhold

Erfaringer med ringtesten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min har tatt ringtesten på meg to ganger nå. Over magen pendlet den fram og tilbake begge gangene, den pendlet også på håndleddet. Hun mente at det skulle bli en gutt. Noen erfaringer med dette? Bare sprøyt eller stemmer det? Jeg tror jo det blir en jente da :)

For de som ikke vet hva ringtesten går ut på: du tar et hår fra den gravides hode, og trer en gullring på håret. Du holder den over magen til den gravide, helt i ro. Den kan spinne litt rundt fordi håret er blitt tvinnet, men etterhvert vil den enten begynne å pendle fram og tilbake, eller i sirkel. Går den fram og tilbake, blir det gutt. Går den i sirkel blir det en jente. Noen mener det er omvendt, men det er slik jeg har lært det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg å vennina mi gjore det, min snurret som bare det men hennes gikk frem å tilbake.. kjenner ei som har gjort det med alle tre barna å det stemte på alle. men føler at jeg ikke kan stole på det helt.. jeg har lært at den snurrer viss det er jente å går fra side til side viss et er gut..:)

Skrevet

Jeg mener omvendt ja;)

Sirkel er gutt og pendler er jente.

Det har stemt på begge mine svangerskap da ringen har pendlet og begge har vært jente:))

Skrevet

Jeg mener og at det er omvendt. :)

Sirkel er gutt, frem og tilbake er jente :)

på meg gikk den i sirkel, og jeg venter en gutt :)

Skrevet

Jeg husker ikke hva som er hva, men jeg og ei som mannen min er onkel til var gravide samtidig sist. Hos den ene snurret det, og hos den andre pendlet det. Hun visste at hun skulle ha jente - i alle fall i følge UL. Så når vi fikk jente først ble hun i tvil, ja... Men jenta hennes kom den også :)

Vi prøvde med flere forskjellige som holdt tråden, og det slo ut likt hver gang. På partnerene våre slo det likt ut som hos oss, og hos de ikke-gravide som var til stede slo det ikke ut.

Skrevet

ringtesten og ul sa det samme hos meg:)

Skrevet

Hos meg snurret det i sirkel og jeg venter ei jente :)) så nå når jeg leser alle innlegg her,vet ikke om det stemmer med ringtesten eller ikke :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...